A Continental GT-vel megmutatta a Bentley, hogy milyen napjainkban egy luxus túrakocsi, most pedig a márka századik születésnapjára azt is előrevetítették, hogy mit gondolnak a jövő autójáról.

1919-ben alapították, azaz idén éppen százéves a Bentley, és az ünneplést nem aprózták el, ajándék helyett egy lenyűgöző tanulmányautót dobtak össze. Az EXP 100 GT vonalaiban nem nehéz meglátni a Continental GT utódját, de a koncepció ennél jóval messzebbre tekint: azt mutatja meg, hogy a Bentley szerint milyen lesz egy túrakocsi 2035-ben.

A szénszálas anyagból és alumíniumból készült tanulmányautó

A hűtőmaszkkal összeérő fényszórók például a húszas évekbeli Blower versenyautókat elevenítik fel, a karosszéria lejtős hátsó része pedig az ötvenes évekbeli R-Type Continental stílusát idézi.

A képeken talán nem jön át, de az EXP 100 GT egyszerűen hatalmas,

jóval méretesebb, mint a Continental GT. A hossza 5,8 méter, a szélessége 2,4 méter, és csak a felfelé nyíló ajtók egyenként két méter hosszúak. A fények sem mindennapiak rajta, a hűtőmaszk, a szárnyas embléma és az OLED hátsó lámpa is érdekes fényjátékokra képes.

A koncepció természetesen elektromos hajtású,

de csak annyit árultak el róla, hogy a négy villanymotor összesen 1500 Nm nyomatékot ad le. Mindez elég is ahhoz, hogy a közel kéttonnás túrakocsi 2,5 másodperc alatt gyorsuljon százra és 300 km/órával száguldjon. A hatótávot 700 kilométerre tervezik, és az akku 15 perc alatt 80 százalékra tölthető fel.

A jövő Bentley-jét teletöltötték csúcstechnikával,

például az időjáráshoz alkalmazkodó okos abroncsokkal, vagy az utasok hangulatát figyelő intelligens asszisztenssel. 2035-ben már bőven lesznek önvezető autók, és az EXP 100 GT is ilyen, de a Bentley fontosnak tartja, hogy ha akarod, még élvezhesd benne a vezetést.

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon