Húsz éven át volt meghatározó szerepe a W12-es motornak a Bentley életében, ezt a nagyszerű korszakot pedig limitált szériás modellekkel zárják az angolok.

2003-ban jelent meg a Bentley Continental GT luxuskupé, melyet először szereltek a márka következő két évtizedét meghatározó W12-es motorral. A két turbófeltöltővel megfújt tizenkét hengeres blokk akkor még 560 lóerővel és 650 Nm nyomatékkal repítette az összkerékhajtású, 2,5 tonnás Bentley-t. Legerősebb formájában a rendkívül alacsony példányszámban gyártott Bacalar kupéba és kabrióba kerül majd, 659 lóerős teljesítménnyel és 900 Nm nyomatékkal.

Kompakt mérete, finom járása és elképesztő ereje tette valódi luxusautóvá az újjászülető Bentley-t.

Nem volt könnyű helyzetben az angol vállalat, amikor a Volkswagen csoport átvette az irányítást. A korábbi modellek egyértelműen nem tudtak lépést tartani a sokkal nagyobb példányszámban és modernebb technológiával készülő német limuzinokkal, ezért valami nagy dobásra volt szükség.

Ekkoriban a Volkswagen felügyelőbizottságának elnöke Ferdinand Piëch volt, akinek a nevéhez fűződik a Bentley mellett a Lamborghini felvásárlása, de a Volkswagen Lupo 3L és a Phaeton fejlesztése is, valamint a Bugatti Veyron. Ennél fogva a Bentley-ben használt W12-es motor visszafogottabb formában megjelent a VW és az Audi csúcsmodelljeiben is.

Ahogyan a Volkswagen VR6-os motorja esetében, úgy a W12-es elrendezése is lehetővé tette, hogy egy hagyományos V12-es motornál jelentősen rövidebb legyen a blokk, mindez nem eredményezett változást a teljesítmény vagy a járáskultúra területén. Az évek során a W12-es motor teljesítménye 37 százelékkal, a nyomatéka pedig 57 százalékkal növekedett.

120 darab készül majd a Continental, a Flying Spur és a Bentayga Edition 12 modellek mindegyikéből.

Ezeket az autókat a Bentley 6,0 literes W12-es biturbó motorjának 659 lóerős változatával szerelik, melynek 900 Nm-es nyomatéka már 1500-as fordulattól megvan egészen 5000-ig. Ezzel a négyajtós Flying Spur 3,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a Bentayga szabadidő-autónak pedig a katalógus szerint egy tizedmásodperccel több időre van szüksége ehhez a sprinthez.

Fekete felnik mögül megvillanó ezüst féknyergeiről és a Blackline specifikáció fekete díszítőelemeiről könnyen felismerhetőek a limitált szériás modellek, melyekhez egy teljesen új színt is kevert a Bentley fényezőüzeme. Az Opalite nevű szürkés zöld árnyalat napsütésben rézhatású csillogást vesz fel. A Continental GT és a GTC modellek Speed Edition 12 embléma díszeleg, a limuzinon és a SUV-on pedig Edition 12 jelvény.

Kivételes alkalom, hogy a személyre szabhatóság is korlátozott az Edition 12 modellek esetében, hiszen a beltér fő színe mindenképpen a Beluga fekete. A sötét bőrkárpithoz pedig ezüst cérnás kontrasztvarrást párosítanak a Mulliner részlegnél, a megrendelők csupán a kiegészítő színek közül választhatnak, így piros, narancssárga, kék vagy világos krémszínű betétekkel varrják az üléseket.

Valódi fából készült zongoralakk betétein a W12-es motor gyújtássorrendje olvasható.

Igazán kedves részlet a szellőzők tolattyúinak lapjára nyomott 12-es szám is, mely sokat elárul arról, hogy a Bentley milyen részletességgel dolgozik egy ilyen különleges limitált széria tervezésénél. Minden autóhoz jár majd egy motorblokkot mintázó modell is, melyet a W12-es motorblokkból vett alumíniumból öntenek.

Végtelenül elegáns búcsút alkottak a W12-es motornak a Bentley-nél az Edition 12 szériával, mely méltó zárása az elmúlt húsz évnek. A tizenkét hengeres motor leköszönése után a Bentley kínálatában a V8-as turbómotorok és a V6-osra épülő konnektorról tölthető hibridek maradnak majd, ezek kivezetése után pedig kizárólag elektromos hajtású luxusautókat kínának.

Ez is érdekelhet:

Vegyünk könnyes búcsút a Bentley W12-es motorjától!

Már nem sok van hátra, aztán beköszönt az elektromos korszak a Bentley-hez.

Le Mans-i versenyautónak állít emléket a Bentley gyönyörű limitált szériája

20 éve ünnepelte a Bentley a hatodik győzelmét Le Mans-ban.

Speed néven itt a Bentley limuzinjának sportváltozata

Most kell venni 12 hengeres Flying Spurt, amíg még lehet.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Így lehet négyedszer is világbajnok Verstappen a hétvégén

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés