II. Erzsébet királynő rendelte az utolsó kézzel összeszerelt Bentley Mulsanne limuzint, mely most újra a gyári kollekció része.

Több mint tizenöt év után tért vissza a Mulsanne név a Bentley-hez, amikor a 2009 augusztusában rendezett Pebble Beach Concours d'Elegance-on bemutatták az új csúcsmodellt, mely tíz éven át maradt gyártásban. Az utolsó Mulsanne igazán különleges luxuslimuzin, mely most újra visszatalált a gyár kollekciójába.

Igazán angolosan elegáns a zöld fényezés és a bézs bőrkárpit párosa, tehát tökéletesen illeszkedett a királynőhöz.

Ez a hosszított tengelytávú Mulsanne volt az utolsó, melyet a Dream Factoryban kézzel készítettek, méghozzá II. Erzsébet megrendelésére. Barnato zöld karosszériájához igazán passzol a bézs bőrrel varrott utastér, a báránygyapjú szőnyegek és az intarziás diófa betétek, melyeken ott díszeleg a címer is.

Különleges kiegészítőket is terveztek az autóhoz, mint a függönyök vagy a sofőr keze alatt lévő vezérlőpanel a fényeknek és a kürtöknek. A rendőrlámpákat és a kürtöket egyébként úgy rejtettek el, hogy az összkép épp olyan legyen, mint bármelyik másik Mulsanne. A két első ülés között nem egy könyöklő van, hanem egy kis polc, amire a királynő kézitáskája kerül, az ablakok pedig nem sötétítettek, hogy parádékon is látható legyen az uralkodó.

II. Erzsébet limuzinja kiemelkedő darabja a Bentley több mint száz évét bemutató kiállításnak.

Rengeteg autót gyűjtöttek össze a gyári múzeumban, a Mulsanne-ok között ott van a valaha gyártott második példány, a korábban sajtóban megjelenő Mulsanne Speed, és most a királynőé is csatlakozik a legendák közé.

Hatvan év után a Mulsanne-nal búcsúzott el a Bentley 6,75 literes motorja, mely legalább annyira fontos volt a vállalat életében, mint a későbbi W12-es. A Mulsanne legizmosabb változatában a biturbó V8-as 537 lóerőt ad le 4200-as fordulaton és 1100 Nm nyomatéka van már 1750-től. Ezzel a 2,7 tonnás autó kevesebb, mint 5 másodperc alatt gyorsul 100-ra. Ezt azonban egész biztosan nem próbálták ki a királynő Bentley-jével, hiszen az illetlenség lett volna.

Ez is érdekelhet:

Ez volt az angol királynő Range Rovere

II. Erzsébetet gyakran kapták le a fotósok a zöld Range Rover kormánya mögött.

A Land Rovertől az egyedi Bentley-ig – II. Erzsébet különleges autói

Szeretett vezetni, sőt, képzett autószerelő is volt a 96 éves korában elhunyt királynő.

Húsz éve készült el az első Bentley Continental GT

Búcsúznunk kell az egyik legfontosabb Bentley-től.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

A Bugatti Veyron és a Škoda Octavia dizájnerét vették fel az MG-hez

További cikkeink a témában