Idáig hiányzott az egyértelmű szabály.
Évek óta részt vesznek a városi közlekedésben az elektromos rollerek, a KRESZ, pontosabban a döntéshozók azonban lemaradtak. Pintér belügyminiszter 2019 végén ugyan mondott konkrétumokat, ám ez sem a közlekedési, sem a rendőrségi gyakorlaton nem sokat változtatott, már csak azért sem, mert sokaknak fogalmuk sincs róla.
A KRESZ-módosításról már régóta szó van, a Telex pedig most megírta, mi szerepel a javaslatban.
A tervezetnek mindenképp erénye az egyszerűség: a – max. 4 kW teljesítményű –
e-rollereket két kategóriára osztanák, a legfeljebb 350 wattos, 25 km/h végsebességűek gyakorlatilag kerékpárnak, az erősebbek-gyorsabbak segédmotoros kerékpárnak számítanának, mindegyik típussal csak egy-egy személy közlekedhetne.
A javaslat „minisztériumközi egyeztetési fázisban van”.
Mit gondolsz a javaslatról?
Ez is érdekelhet:
(Forrás: Telex)