Sok éve tervezik a jelenlegi szárazföldi sebességrekord megdöntését, és most éppen új pilótát keresnek a projekthez, meg persze rengeteg pénzt, hogy sikerüljön felülmúlni az 1227 km/órás sebességet.
Andy Green vadászpilóta 1997-ben érte el az 1227,986 km/órás sebességet a sugárhajtású ThrustSSC-vel, szárazföldi járművel elsőként lépve át a hangsebességet. Az elődjével, Richard Noble-lal már vagy húsz éve tervezni kezdték a folytatást, és ugyan időközben elkészült az erre való jármű, mégsem sikerült továbblépni a nagyszabású projektben.
A legutóbb éppen a Covid hátráltatta a munkát, de a pénz is újra elfogyott. Az elején szerény 600 ezer fonttal járult hozzá a brit kormány, de az évek során pénzügyi gondok miatt csaknem az egész projektet felszámolták,
a rekorddöntésre szánt Bloodhound rakétaautó a Coventry közlekedési múzeumba került, két elődje mellé.
A projekt jelenlegi tulajdonosa szerint legalább 12 millió fontra lenne szükség ahhoz, hogy az 1000 km/órás első tesztek után a Bloodhound elérje az elődje sebességét – ne számolj utána, mi megtettük helyetted, ez ötmilliárd forintnak felel meg.
Új támogatók mellett azonban egy új pilótára is szükség lesz, Andy Green ugyanis visszavonul.
A jelenleg 61 éves Andy Green a brit királyi légierő pilótájaként szolgált 1980-tól, így került a sebességrekorder jármű kormánya mögé, és amikor pár éve volt szerencsénk váltani vele néhány szót, akkor azt mondta, hogy
vadászpilótaként tökéletes erre a feladatra, a hangsebességhez közeli tempónál ugyanis éppen olyan képességekre van szükség, mint egy vadászgép vezetéséhez.
Az utódjának is meg kell felelnie ezeknek a követelményeknek, a Rolls-Royce sugárhajtóműveket pedig mostantól szintetikus üzemanyaggal fogják táplálni. A tulajdonosok azt remélik, hogy ezzel a kor szellemének megfelelve könnyebben találnak majd támogatókat, és 2025-ben már megdönthetik a korábbi sebességrekordot a Bloodhound rakétaautóval.
Ez is érdekelhet: