Már évekkel ezelőtt leszámolt néhány tabuval a BMW, és immár elsőkerék-hajtású, hétüléses egyterűt is választhatsz a márka kínálatából. Most ezek a modellek, a 2-es sorozatba tartozó Active Tourer és Gran Tourer újultak meg.
2014 óta már elég idő telt el ahhoz, hogy megszokjuk, a BMW-nél már nem csak izmos szedánt és masszív SUV-t kaphatunk, hanem családi egyterűt is, akár hét üléssel, és a márkától korábban szokatlan elsőkerék-hajtással. Jobban belegondolva a 2-es Active Tourer és a 2-es Gran Tourer léte nem is olyan értelmetlen, hiszen egy Scenic vagy Touran után továbblépési lehetőséget kínálnak a prémiumkategória felé.
Sportosabb lett kívül
Most ez a két modell esett át a ráncfelvarráson. Mint minden újabb BMW-nél, itt is hatszögletű nappali fények kerültek a bura alá, megnövelték a hűtőmaszk és a légbeömlők méretét is, hogy sportosabb legyen a megjelenés. A hátsó részre is igaz ez, ahol minden négyhengeres modell kétoldalt kivezetett, kilenc centi átmérőjű kipufogóvéget kap. A legjobb pedig az, hogy a BMW egyterűje is rendelhető M Sport csomaggal.
Még több extra van benne
Az ilyenkor szokásos új színek, új könnyűfém kerekek és új kárpitok mellett az utastérben is van egy-két újdonság. A 8,8 colos képernyő már érintéssel is kezelhető, és van egy új váltókar is a hatfokozatú kézi és a nyolcfokozatú automata mellé megjelent hétsebességes duplakuplungos váltó számára. 60 km/óráig önállóan képes araszolni a dugóban, és 140 km/óráig az autópályán is képes követni az előtte haladót ez a BMW.
A titkos tipp a konnektoros
A motorok kínálata 109-től 231 lóerőig terjed, a legvonzóbb pedig továbbra is a 225xe iPerformance Active Tourer, ami a zöld rendszámos, konnektorról tölthető változatot jelenti. Az i8 rokonának is tekinthető hajtásláncban a benzinmotor az első, az elektromotor a hátsó kerekeket hajtja, 224 lóerős kombinált teljesítménnyel és 45 kilométeres tisztán elektromos üzemmel. Ha valami, akkor ez is egy erős érv a BMW megújult egyterűje mellett.