Az 1-es sorozat megjelenése előtt a BMW a 3-as Compacttal próbált meg betörni az alsó-középkategóriába, és bár ebből a modellből sosem készült igazi M-es változat, most mutatunk egyet, amit 12 hengeres motor hajt.

A kilencvenes években a BMW a 3-as sorozatból Compact változatot is készített, a hátsókerék-hajtású, csapott hátsójú háromajtós modell érdekes tagja volt a márka kínálatának. A BMW-nél akkoriban még M3-mal is kísérleteztek belőle, de a prototípusa nem vált valóra, végül legfeljebb hathengeres motorokkal kínálták a Compactot.

Most azonban egy olyan autót mutatunk, ami a meg sem született M3 Compactnál is elképesztőbb lett. Norvégiában készült még 16 évvel ezelőtt a képeken látható példány, amibe a BMW akkor elérhető legnagyobb motorját szerelték:

a 850 CSi-ből származó 5,6 literes V12-est, amit éppen sikerült bepréselni a szériamodell orrába.

A hatalmas motorral bizonyára rettentően orrnehéz lett a Compact, ezért a pályanapokra nem ideális,

de a 400 lóerős teljesítményét kézi váltó továbbítja a hátsó kerekekhez, úgyhogy a vezetése biztosan különleges élmény. A ’94-es autó nem újszerű, több mint 106 ezer kilométer van benne, de teljesen vállalható állapotban van.

A 316i-ként született Compact az M3-ról származó lökhárítókat és futóművet, valamint Hartge replika kerekeket kapott, az utastérben a műszerfal egy M3 szedánból, az ülések pedig egy M3 kupéból származnak. A V12-es különlegességet Norvégiában hirdették meg 299 ezer koronáért, ami 11 millió forintnak felel meg.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés