Finoman átrajzolták a 4-es BMW-t, hogy továbbra is olyan kívánatos kupé és kabrió legyen, mint eddig volt.
Egyetlen percet sem öregedett, de azért négyévnyi gyártás után elérkezett a frissítés ideje, ezért új kezelőfelület, akár környezetbarát kárpitok és friss világítástechnika került a BMW 4-es sorozatába, hogy továbbra is modern legyen a sportos kupé vagy az élvezetes kabrió.
Hajlított kijelző, kevesebb gomb és szinte láthatatlan szellőzők a műszerfalon.
Már szinte nagyítóval kell keresni az apró különbségeket a BMW-k utasterei között, annyira egyforma lett mind. A 4-es sorozatban is a vezető felé fordított, hajlított kijelző a központi elem, melynek kormány mögötti részén a digitális óracsoport jelenik meg, a középsőn pedig a legfrissebb operációs rendszer (BMW Operating System 8.5). Ennek nyitóképernyője megújult és az okostelefonok világához igazították, a klíma alapvető funkciói mindig a képernyő alsó sávjában jelennek meg. Olyan hasznos funkciókkal bővült a rendszer, mint a navigáció kiterjesztett valóság alapú iránymutatása és az 5G kapcsolat. Bizonyos esetekben a tankolást és a parkolási díjat is lehet közvetlenül az autóból rendezni.
Végtelenbe nyúlik a 4-es BMW-hez elérhető vezetéstámogató asszisztensek sora. Figyelmeztet a sebességtúllépésre, ha elbújt valaki a holttérben, tartja a sávot, a sebességet és a távolságot az előtte haladótól. Parkolószenzorokon túl akár 360 fokos kamerával is segít, hogy mind a négy felni és a lökhárítók is makulátlanok maradjanak, de megjegyzi az utolsó métereket is, hogy önállóan ki tudjon állni.
Menetfényei elöl nyílhegy alakúak, hátul pedig fűzött mintát világítanak meg a lézerdiódák.
Még mindig a dupla kereklámpás BMW-kre emlékeztet a 4-es lámpája, de már csak az igazán elkötelezett rajongók látják ezt bele a tradíciót a karakterüket vesztett fényszórókba. A vakításmentes adaptív lámpák technikája viszont új, ezentúl ugyanaz a LED-es modul látja el a tompított és távolsági fényt. Bővült a színek és a felnik választéka, a fűzött mintás hűtőmaszkot az M Performance modelleken ritkább lamellák váltják.
Alapmotorja egy 2,0 literes, négyhengeres, turbós benzinmotor (420i), mely 184 lóerős és 300 Nm nyomatéka van. Ezzel a 4-es kupé 7,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 240 km/óra a végsebessége. Ennél még a 190 lóerős és 400 Nm nyomatékú 420d is virgoncabb a 7,1 másodperces gyorsulással, ráadásul a 48 voltos hibrid rendszerrel a korábbinál is takarékosabb. A 430i-k 245 lovasak, a hathengeres 430d-k pedig 286 lóerőt és 650 Nm nyomatékot tudnak. Összkerékhajtással és nyolcfokozatú automata váltóval mindkettő nagyjából 6 másodperc alatt zavarja le a százas sprintet.
Ha túl sok az M4-es brutalitása, akkor a BMW M440i és M440d az arany középút.
M logós maszkjukról és a fekete tükörházakról, valamint a szögletes kipufogókról is felismerhetőek az M Performance modellek. A BMW M440i xDrive 3,0 literes, hathengeres turbómotorja 374 lóerős és 500 Nm nyomatéka van, amivel 4,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 250 km/óránál elektronikusan korlátozott.
Igazi hosszútávfutó örömautó a BMW M440d xDrive, mely ugyanezt a dinamizmust tudja egy 340 lovas és 700 Nm csúcsnyomatékú hathengeres turbódízellel. Ez az 1,9 tonnás kupét valóban lehet utazáshoz és örömautózáshoz is bevetni.
Ez is érdekelhet: