Erősebb, gyorsabb, élesebb a BMW M4-es, és ez meg is látszik rajta.

Nagyon kevés autó képes arra a kettősségre, amire a BMW M4-es, hiszen ez valójában egy mindennapokban használható formás kupé, amiből a hétvégi pályanapon néhány gombnyomás után sportautó lesz. Ezen a mágikus tulajdonságán nem változtat a modellfrissítés, a lámpákon viszont igen.

Vérvonala egészen a BMW-t megmentő 02-esig vezethető vissza, ezért olyan esszenciális az M4.

Nyomokban még mindig emlékeztet a dupla kereklámpás BMW-kre, de ehhez már erősebb fantázia kell, mint korábban. Kevésbé hagyománytisztelő és messze nem olyan karakteres a frissített M4-es fényszórója, mint a korábbi modellé, de azért a hatalmas hűtőmaszk és a szúrós tekintet így is nagyon harcias. Az adaptív LED-es fényszórókban a nyílhegy formájú egységek töltik be a nappali menetfény és az irányjelző szerepét, a tompított és a távolsági fényt is ugyanaz a LED-es modul állítja elő. Elsőként a limitált szériás BMW M4 CSL kapta meg azokat a hátsó lámpákat, melyek mostantól a faceliftes M4-eseken vannak. Formája változatlan, de a bura alatt a LED-ek mellett lézerdiódákból jön az egyenletes piros fény, melynek vékonyka üvegszálak adnak mélységet.

Rengeteg szín és kiegészítő teheti elegánsabbá vagy éppen sportosabbá az M4-es modelleket, melyek között vannak olyan merész tételek is, mint a gépháztető és a csomagtérfedél festése vagy a gyönyörű Velvet Orcid nevű rózsaszínes árnyalatú fényezés. A 480 lóerős modelleken ezüstösen csillog az M4 logó, a Competition modellek feketéjét pedig króm kontúr emeli ki. Utasterében csak a sportkormány változott, most az alsó küllő lyuggatott és a karimája is lapított.

Valakiknek biztos fontos a digitális élmény is, de a hathengeres turbómotor és a kézi váltó fontosabb.

Minden M4-es modellbe a BMW 3,0 literes, hathengerese kerül, melyet két turbófeltöltő hergel. A hatfokozatú kézi váltóval és hátsókerék-hajtással készülő alapmodellben 480 lóerőt ad le 6250-es fordulaton és 550 Nm nyomatéka van 2650-től egészen 6130-ig. Az M4 Coupé 4,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig az opcionális M Drivers csomaggal 290 km/óra. Húsz lóerővel lett erősebb a BMW M4 Competition, mely így 530 lóerős és 650 Nm nyomatéka van. Az izmosabb motor egyúttal harapósabb és fáradhatatlanabb is, valamint 3,9 másodperc (M4 Competition xDrive 3,5 másodperc) alatt villan vele 100 km/órás sebességre a sportkupé. A nyitható vászontetős kabriót kizárólag az erősebbik motorral és összkerékhajtással gyártják. Így hiába karcolja alulról a 2 tonnát, 3,7 másodperc alatt zavarja le a sprintet.

360 fokos kamera segíti a parkolást, figyeli a holttérben megbúvó közlekedőket, tartja a sebességet és a távolságot az előtte haladó mögött, felismeri a táblákat és parkoláskor megjegyzi az utolsó métereket, hogy magától is ki tudjon állni. Ezek azonban mind nem fontosak akkor, amikor a BMW M4 igazán emlékezetes pillanatokat ad.

Ez is érdekelhet:

Erősebb, könnyebb, gyorsabb – BMW M3 CS

550 lóerő, karbon kagylóülések és pokoli gyorsulás a BMW legújabb sportlimuzinjában.

A villanykorszak szédítő luxuslimuzinja a BMW i7 M70

Mintha a világ leggyorsabb privát moziterme volna, olyan a BMW i7 M70.

Eszeveszett menő az új BMW 3.0 CSL

Kortárs feldolgozásban mutatta meg a BMW, hogy milyen volna a mai 3.0 CSL.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában