A kabriós szezonnak éppen vége, de mire jövőre kezdődik a következő, addigra már a szalonokban lesz az új 8-as sorozat vászontetős változata. A BMW leleplezte az eddigi legfényűzőbb kabrióját, ami nem is okoz csalódást.
A 8-as sorozat felélesztésekor már tudtuk, hogy a sportkupé nem marad egyedül a kínálatban, hamarosan követi a kabrió is. Most a BMW hivatalosan is bemutatta a szellős változatot, ami legalább olyan elegáns megjelenésű, mint a kupé. A formáját pedig ennek is fel lehet dobni az M Sport csomaggal és a 20 colos kerekekkel.
4,84 méteres hossza és 1,9 méteres szélessége megegyezik a kupéval,
a tömege pedig a karosszéria merevítései miatt 125 kilogrammal lett több, a 8-as Cabrio ezzel legalább 1,9 tonnát nyom. Az utasok védelmében megerősítették a szélvédőkeretet, a hátsó ülések mögül pedig automatikusan ugrik elő a bukókeret borulás esetén.
A vászontető, amit feketén kívül ezüstös antracit színben is lehet kérni,
természetesen elektromos mozgatású, gombnyomásra 15 másodperc alatt lehet hajtogatni, 50 km/órás sebességig akár menet közben is. A kupé 420 literes értékénél valamivel kisebb, 350 literes a csomagtartó, amit a hátsó üléstámlák előredöntésével lehet bővíteni.
Széria a szélfogó háló és a bőrkárpitozás, ami visszaveri a napsugárzást,
de ha mégis felforrósodna, akkor rendelhető az ülésszellőztetés, a hűvös időben pedig jól jöhet a szintén opciós nyakfűtés. A kabrióban minden megvan, ami a 8-as BMW-t fényűzővé teszi, az üvegbetétes váltógombtól a kijelzős kulcson át a Bowers & Wilkins prémium hifiig.
A legizgalmasabb változata egyértelműen az M850i xDrive Cabrio,
aminek 4,4 literes biturbó V8-as motorja 530 lóerőre és 750 Nm nyomatékra képes, ezzel 3,9 másodperc alatt gyorsul százra és 250 km/óránál korlátozott a végsebessége. Nem panaszkodhatsz a 840d xDrive Cabrio tudására sem, ennek háromliteres, hathengeres dízelmotorja 320 lóerős és 680 Nm a nyomatéka, 5,2 másodperces gyorsulás mellett.
A vezetését számtalan modern technika teszi még élvezetesebbé,
például az alumíniumból, magnéziumból és szénszálas anyagból épült struktúrája miatt könnyű és merev a karosszériája. Széria hozzá az adaptív futómű és a hátsókerék-kormányzás, a nagyobb motorhoz a hátsó sport differenciálmű is, ami a dízelmodellhez is rendelhető felárért.
Mindent megkaphat a 8-as Cabrio, amitől luxusautónak érezheted,
széria a LED-es fényszóró, opcióként még messzebb világító lézeres kivitelben, ott a színes képernyővel helyettesített műszeregység és a minden eddiginél okosabb infotainment rendszer, a gesztusokkal is vezérelhető 10,25 colos érintőképernyővel.
A 8-as sorozat újdonságainak még messze nincs vége,
hiszen mint ahogyan az elődjének tekinthető 6-os sorozatból, úgy ebből is lesz a kupé és a kabrió mellett négyajtós Gran Coupé, és érkezik az M8 is. A két utóbbiról a BMW egy korábbi tanulmányautójával már adott előzetest, és amit láttunk, az alapján nagyon érdemes lesz rá várni.