Eljött az ideje a 8-as sorozat modellfrissítésének, de a kupén, a kabrión és a Gran Coupén csak a részleteket igazította meg a BMW.

2018-ban élesztette fel a 8-as sorozatot a BMW a korábbi 6-os sorozat utódjaként, és ugyan még nem gondoltuk idejétmúlt modellnek, máris eljött a ráncfelvarrás ideje. A stílusos kupénak, kabriónak és Gran Coupénak nem volt szüksége nagy megújulásra, és a BMW-nél sem akartak irányt váltani vele, ezért csak a részleteken finomítottak.

Mostantól a 8-as sorozat minden modelljéhez széria az M Sport csomag, amihez sportosabb stílusú karosszériaelemek tartoznak, a hűtőmaszk sarkában is mindig ott lesz az M betű. A kettős maszk mérete nem nőtt tovább, mint a BMW más típusain, de

alapfelszerelésként kapja az X6-oson látott Iconic Glow háttérvilágítást, ami persze kikapcsolható, ha nem tetszik.

Mint minden modellfrissítésnél, a 8-as sorozatnál is új 20 colos könnyűfém kerekek és újabb színek közül lehet választani, ilyen a Skyscraper Gray, a San Remo Green és a Portimao Blue, de a BMW Individual választékából

több selymes matt, illetve színjátszós festés is érkezett, amelyek egy része csak a csúcsmodellhez, az M8-hoz érhető el.
Szinte változatlan a belső, csak a műszerfalat aktualizálták, ahová az eddigi 10,25 colos helyére a középkonzolból kiemelkedő 12,3 colos érintőképernyő került,

de például az iDrive forgókapcsolója megmaradt. Gazdagabb lett a felszereltség, széria a merinóbőr kárpitozás, a head-up display, a vezeték nélküli telefontöltő és a Gran Coupé esetén a négyzónás klímaberendezés is.

Nem változott a motorkínálat, de nem is lett volna rá szükség.

A 840i-ben a háromliteres, soros hathengeres benzinmotor 333 lóerőre képes, a 840d-ben a hathengeres dízel 340 lóerős, míg az M850i-ben a 4,4 literes V8-as teljesítménye 530 lóerő. A csúcsmodell továbbra is az M8, ami immár csak Competition változatban, 625 lóerővel rendelhető.

A 6-os sorozat visszatér?

Pár nappal a megújult 8-as sorozat bemutatója előtt arról szóltak a hírek, hogy a BMW a 4-es és 8-as sorozat összevonását fontolgatja. A 3-as sorozat sportosabb testvéreként bevezetett 4-es, valamint a 6-os utódjaként megjelent 8-as ugyanis méretében és funkciójában is közel áll egymáshoz, ezért 2026 körül közös utóddal válthatják azokat, az új modell neve pedig ismét 6-os sorozat lehet.

Ez is érdekelhet:

A BMW-nél felújítják az M8 legelső prototípusát

Sosem került gyártásba, de hamarosan kipróbálható lesz.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés