Eljött az ideje a 8-as sorozat modellfrissítésének, de a kupén, a kabrión és a Gran Coupén csak a részleteket igazította meg a BMW.

2018-ban élesztette fel a 8-as sorozatot a BMW a korábbi 6-os sorozat utódjaként, és ugyan még nem gondoltuk idejétmúlt modellnek, máris eljött a ráncfelvarrás ideje. A stílusos kupénak, kabriónak és Gran Coupénak nem volt szüksége nagy megújulásra, és a BMW-nél sem akartak irányt váltani vele, ezért csak a részleteken finomítottak.

Mostantól a 8-as sorozat minden modelljéhez széria az M Sport csomag, amihez sportosabb stílusú karosszériaelemek tartoznak, a hűtőmaszk sarkában is mindig ott lesz az M betű. A kettős maszk mérete nem nőtt tovább, mint a BMW más típusain, de

alapfelszerelésként kapja az X6-oson látott Iconic Glow háttérvilágítást, ami persze kikapcsolható, ha nem tetszik.

Mint minden modellfrissítésnél, a 8-as sorozatnál is új 20 colos könnyűfém kerekek és újabb színek közül lehet választani, ilyen a Skyscraper Gray, a San Remo Green és a Portimao Blue, de a BMW Individual választékából

több selymes matt, illetve színjátszós festés is érkezett, amelyek egy része csak a csúcsmodellhez, az M8-hoz érhető el.
Szinte változatlan a belső, csak a műszerfalat aktualizálták, ahová az eddigi 10,25 colos helyére a középkonzolból kiemelkedő 12,3 colos érintőképernyő került,

de például az iDrive forgókapcsolója megmaradt. Gazdagabb lett a felszereltség, széria a merinóbőr kárpitozás, a head-up display, a vezeték nélküli telefontöltő és a Gran Coupé esetén a négyzónás klímaberendezés is.

Nem változott a motorkínálat, de nem is lett volna rá szükség.

A 840i-ben a háromliteres, soros hathengeres benzinmotor 333 lóerőre képes, a 840d-ben a hathengeres dízel 340 lóerős, míg az M850i-ben a 4,4 literes V8-as teljesítménye 530 lóerő. A csúcsmodell továbbra is az M8, ami immár csak Competition változatban, 625 lóerővel rendelhető.

A 6-os sorozat visszatér?

Pár nappal a megújult 8-as sorozat bemutatója előtt arról szóltak a hírek, hogy a BMW a 4-es és 8-as sorozat összevonását fontolgatja. A 3-as sorozat sportosabb testvéreként bevezetett 4-es, valamint a 6-os utódjaként megjelent 8-as ugyanis méretében és funkciójában is közel áll egymáshoz, ezért 2026 körül közös utóddal válthatják azokat, az új modell neve pedig ismét 6-os sorozat lehet.

Ez is érdekelhet:

A BMW-nél felújítják az M8 legelső prototípusát

Sosem került gyártásba, de hamarosan kipróbálható lesz.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Itt van a Tesla önvezető taxija

A világ legnagyobb autógyártója visszatér az F1-be

Rebellis Rolls-Royce az izmos Ghost Black Badge

További cikkeink a témában