Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Csak röviden segítünk neked képbe kerülni, mi is a zöld rendszám. Olyan autók kaphatnak zöld rendszámot, amelyek tisztán elektromosan működnek (kedvencünk közülük a BMW i3), vagy plug-in hibrid erőforrás van bennük: a benzin- vagy dízelmotor mellett dolgozik egy elektromos motor is, ami képes önállóan, legalább huszonöt kilométeren keresztül tisztán elektromosan mozgatni az autót. Ez nem sok, de ha belegondolsz, hogy autós társaiddal egyetemben te sem mész többet naponta húsz-harminc kilométernél, akkor máris felértékelődik ez a kis táv. Sokkal jobb érzés, ha ezen a rövid, többnyire városi szakaszon a te autódból nem jön semmiféle füst. Nem?

Zöld rendszám, na és? És az van, hogy Budapest számos pontján ezeket az autókat ingyen tudod tölteni, vagyis az áram, amivel megteszed a napi autózásodat, az esetek többségében nem is kerül neked pénzbe. Van még jó hír, jöhetnek? Budapesten és számos nagy városban a zöld rendszámosok nem fizetnek a parkolásért, nem kell évente gépjárműadót pengetni. De vigyázat, a buszsáv tilos, hiába vannak városi legendák erről. Szóval eléggé megéri zöld rendszámos autóval járni. És igen, jól sejted, a zöld rendszámos autók valamivel drágábbak, ami a bonyolult technika, és a hibridséggel járó egyéb felszereltségi többletek igazolnak. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy ezekkel az autókat szeretni fogod vezetni. Mutatunk is három BMW-t, amelyekbe momentán nagyon beleszerelmesedtünk.

  • BMW 330e – 252 LE, 1,9–2,1 l/100 km

Fogták, és a hármas BMW kétliteres 184 lóerős benzinmotorját megtoldották egy 88 lóerős villanymotorral. Nem elírás, a rendszer összteljesítménye nem a két szám összege, hanem 252 lóerő, és 420 Nm. Daráljuk le a többi számot is: 6,1 másodperces 100-ra gyorsulás, és 225 km/h végsebesség. Ha eddig úgy gondoltál a hibridekre, mint a gazdag életunt mukik játékszerére, a BMW 330e-ben gyorsan át fogod értékelni ezt az elméletet. Ebben az autóban pont annyira lehet élvezni a vezetést, mint minden más BMW-ben. Marad a hátsókerék-hajtás, a pontos kormányzás.

Érzed és imádod benne az utat. És közben szürreális élmény, ahogy 120 km/h-nál a benzinmotor teljesen leáll, és te csak a elektromos motor segítségével suhansz, tisztán, majdnem hangtalanul. A szelet hallani, ezért tényleg észre sem veszed, hacsak nem folyton a műszerfalat bújod, hogy elektromos üzemben vagy, netán a benzinmotor is megy éppen. Ha van kedved hozzá, a beállítások segítéségével folyton játszhatsz azzal, hogy kevesebb elektromos áramot használsz fel, és későbbre tartogatsz (mert jó fej vagy, és a városban akarsz majd inkább elektromosan menni), vagy egy előzés előtt Sport módba kapcsolsz, és kiélvezed, hogy minden egyes lóerő ott van a lábad alatt, neked meg nincs ellenfeled.

ára: 12 360 000 Ft

  • BMW 225xe Active Tourer - 224 LE, 2,0–2,1 l/100 km

Jól sejted, a bonyolultabb név mögött a technológia is bonyolultabb. A 330e-nél a benzin- és elektromos motor együtt hajtotta a hátsó kerekeket, itt viszont az elektromos motor a hátsó tengelyre dolgozik, míg a benzinmotor csak az elsőre. Vagyis összkerékhajtású BMW-t kapsz, de nem hagyományos xDrive rendszerrel, mint amikkel a terepjárókat is szerelik. Ne a szavannát vizionáld magad elé, ha a BMW hibrid egyterűjével szemezel, sokkal inkább a városi terep való neki. Az alap 1,5 literes motor 136 lóerős, és itt is 88 lóerős elektromos motor jár mellé.

Amit szeretek az eDrive Active Tourerben, hogy pont olyan kényelmes és jól használható, mintha nem is lenne hibrid. Csak azt veszem észre, hogy egész brutálisan képes menni. Érted?! 224 lóerő Golf-egyterű méretű autóban. Ha a hibrid nélküli Active Tourer bejön neked, ezt egyenesen imádni fogod. Fontos adatok ennél a városi autónál: 41 kilométer tiszta elektromos üzem, 6,7 másodperc százas sprint, 202 km/h végsebesség.

ára: 11 270 000 Ft

  • BMW i8 - 362 LE, 2,1 l/100 km

Hiszed vagy sem, de már két éve, hogy az i8-at volt kedves berobbantani a piacra a BMW. Akkora atomcsapással verte agyon az összes hibridet, hogy a többiek azóta is kapkodják a fejüket, és nézik, mi történt. Az történt, hogy az i8-ban egy alig másfél literes (de 231 lóerős) benzinmotorra és egy 131 lóerős elektromos motorra van bízva, hogy a másfél tonnás álomból szupersportkocsit faragjon. Ők ketten ezt szépen meg is teszik. Te meg csak azt kérdezed, hogy lehetséges, hogy ezt az autót könnyebb vezetni, mint az Active Tourert. Az i8 is “tulajdonképpen összkerékhajtású”, csak itt az elektromos motor előre dolgozik, a benzin hátra.

Gondolataid hátsó bugyraiba próbált beégetni, hogy az i8 képes tisztán elektromos üzemben 37 kilométert megtenni. Ritkán fogod ezt kiélvezni, mert inkább csak nyomod majd a gázt, amíg az élet tart. Ha eddig nem szeretted a kanyarokat, most megszereted az összeset. És ráadásul az i8 annyira szép, hogy lakást is külön kéne hozzá tervezni, aminek a nappalijába kényelmesen betolhatod kedvenc járgányod. Ne félj, ha 43 millió forintot autóra akarsz költeni, az i8-ban jó helyen lesz.

ára: 43 568 000


    
     

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.