Új kedvencünk van, mondtuk, amikor kipróbáltuk a BMW legkisebb M-es autóját, és most ismét elő kell vennünk ezt a mondatot, hiszen bemutatkozott az M2 Competition, ami nemcsak erősebb, hanem minden téren egy kicsivel jobb is lett, mint az eddigi.
Amikor megjelent a BMW M2, nem egyszerűen a kínálat legkisebb M-es modelljét ismerhettük meg, hanem rögtön új kedvencet is avathattunk a virgonc sportkupé képében. Már egy ideje pletykáltak róla, most pedig a BMW-nél hivatalosan is megerősítették, hogy elkészültek az M2 még dögösebb kiadásával. A Competition olyan jónak ígérkezik, hogy nem tudjuk, ezek után kinek tudják eladni az alapmodellt.
370 lóerős soros hathengeresével és hátsókerék-hajtásával a lényegre szorítkozott az M2, és éppen ezért imádtuk,
az új Competition pedig minden érzékét egy kicsivel jobban kihegyezte, hogy azt is rabul ejtse, aki eddig nem figyelt rá.
A motorja ennek is háromliteres, hathengeres, de az M3-ból és az M4-ből származó dupla turbós darab, ami ezúttal 410 lóerős teljesítmény és 550 Nm nyomaték leadására képes.
Már a számok alapján is izgalmasabb az M2 Competition,
ami éppúgy rendelhető hatfokozatú kézi váltóval, mint a hétsebességes duplakuplungossal. Az előbbivel 4,4, de az utóbbival 4,2 másodperc is elég ahhoz, hogy százra gyorsuljon, a 250 km/óránál korlátozott végsebességet pedig az M Driver’s csomag megrendelésével 280 km/órára lehet növelni, éppen tízzel többre, mint az eddigi M2 esetében lehetett.
A Competition, azaz pályára szánt kivitel az apró finomságoktól lesz még kívánatosabb.
Például a kerekek 19 colosak, a fékek elöl 400, hátul 380 milliméteres tárcsákat kaptak, az új kipufogórendszer hangját aktív szelepek teszik változtathatóvá, az üzemmódot változtató kapcsolók beállításait pedig a kormánykeréken lévő gyorsgombokra lehet elmenteni. Az M3-ból és M4-ből bekerült a szénszálas toronymerevítő, ami csak 1,5 kilogrammot nyom, de stabilabbá teszi az autót.
Az izmosabb motorhoz a hűtést is áttervezték, és akkor már a karosszéria vonalait sem hagyták változatlanul. Biztosan feltűnt, hogy a Competition kivitelen alapból fényes fekete a hűtőmaszk, de feketék a kipufogóvégek is. Megkapta végre az M2 is a jellegzetes M-es visszapillantó tükröt és az integrált fejtámaszos sportüléseket, az új narancs és ezüst fényezése pedig biztosan nem hagyja észrevétlen a forgalomban.