A hatvanas években a 404 volt a Peugeot középkategóriás típusa, és a stílusos modellből kabriót is tervezett a Pininfarina. Az egyik példányát BMW-motorral tették még érdekesebbé.

1960-ban mutatta be a Columbo felügyelő autójaként ismert 403 utódját a Peugeot, és ahhoz hasonlóan nyitott tetős változat is készült a 404-ből. A karosszéria stílusos formáját a Pininfarina tervezte, a kupé és a kabrió gyártását is a torinói üzemben végezték, 1968-ig összesen valamivel több, mint 17 ezer darab készült ebből a két változatból.

A képeken látható példányt újonnan Madagaszkárba szállították, és ott is használták a közelmúltig, 2013-ban vásárolták meg a harmadik tulajdonosától, ekkor került Kaliforniába. Az érdekessége nem is az egészen jó állapota, hanem inkább az, hogy

a BMW 2002-ből származó kétliteres, négyhengeres motort és ötfokozatú váltót szerelték bele.

A 404-et eredetileg 1,6 literes motorral gyártotta a Peugeot, és ennél valamivel erősebb lehet a két Weber karburátorral szerelt BMW-motor, aminek a teljesítményét nem árulták el, de a 2002-ből kiindulva 100-120 lóerő közt lehet. A vezethetőségét javítja, hogy

a kormánymű, a felfüggesztés és a fékrendszer elemei is a BMW-től származnak, a hátsó kerekekhez légrugó került.

A vászontető vagy a hátsó ülések ugyan nincsenek a legjobb állapotban, de az első üléseket és a fekete keménytetőt felújították a 404-ben, aminek

az órája még most is csak 40 ezer kilométert mutat, a felújítás óta csak négyezret tettek meg vele.

Így került fel eladónak a Bring a Trailer oldalára, ahol jelenleg 8 ezer dollárnál, azaz 2,7 millió forintnál tart a licit.

Ez is érdekelhet:

Mit nem adnánk egy ilyen tökéletes 205 GTI-ért

Sokat is kérnek a kis Peugeot-ért.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában