A BMW a legújabb motorkerékpárjával belépett a cruiser kategóriába, az R 18-at a retró stílusú külső és a legnagyobb kéthengeres bokszermotor teszi fel a kívánságlistánkra.
Egy éve még csak remélni tudtuk, hogy a BMW gyártásba adja a múltidéző formájú motorkerékpár-koncepcióját, most pedig már az R 18 sorozatgyártásba kerülő változatáról számolhatunk be.
Az újdonság egy olyan nagyméretű cruiser lett, ami mesterien hozza a legendás elődök stílusát, például a csepp alakú tankja, a nyitottan futó kardántengelye és a fehér csíkozása is az 1936-ban bemutatott R 5-öst idézi.
A háború előtti R 5 adta az ihletet az újdonsághoz:
Az R 18 szíve egy újonnan fejlesztett 1802 köbcentis erőforrás, a legnagyobb kéthengeres bokszermotor, ami valaha sorozatgyártásba került.
A teljesítménye ugyan csak 91 lóerő, de a legnagyobb nyomatéka 158 Nm, ami 2000 és 4000 közt fordulatszámon érhető el. Nem mellékesen pedig telt, zengő hangja van, amit öröm hallgatni.
A futóműve szándékosan nem tartalmaz elektronikus állítási lehetőségeket, de azért az R 18-ból sem hiányzik a modern technika.
A motoros háromféle, Rain, Roll és Rock üzemmódot választhat, széria kipörgésgátló, ami kikapcsolható, és a 345 kilogrammos motor kezelését a hátramenetben és az emelkedőn segítő asszisztens könnyíti meg.
A BMW-nél arra is figyeltek, hogy a festett elemek könnyen leszerelhetők legyenek, kormányból és ülésből is lehet egyedit kérni, amivel teljesen személyre szabható az R 18 külseje.
A kanyarkövető LED-es fényszóróval és kulcsnélküli indítással is felszerelt motorkerékpár ezzel a legújabb technikát kínálja klasszikus köntösben.