Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Kipróbáltuk a BMW X4 M40i-t, nem csalódtunk.

Lakossági szabadidő-autó, de talán inkább azt mondhatnánk, maga a négy kerékre épített kísértés az új BMW X4 M40i. Bizony, ha már egyszer ülünk benne, nem könnyű önmérsékletet tanúsítanunk.

Emlékszel még, amikor érettségi után fater kocsiját lenyúltad titokban péntek esténként, és megindultatok az éjszakába csajokat stírölve cirkálni a spanokkal? Nos, azt kell mondanunk, ez nemigen sikerült volna, ha apu péntek délután megfáradtan egy X4 M-mel rutinozik be a karácsonyfaállványra pakolt fűkasza és a megsárgult kishűtő közé a garázsba. A jól megérdemelt pénteki söre utáni szunyókálásból tuti, hogy felugrott volna, hogy "aztabüdöskölkemármegint!", abban a pillanatban, amikor az indítógombot megnyomod, mert ez a mókagyár khm, hogy is fogalmazzunk?... nem épp diszkréten indul.

Hördülve ébred a hathengeres. Nem, mintha apunak lenne esélye gatyában-trikóban a hajánál fogva kirántani a semmirekellő fiát, hiszen innentől 5 mississippit sem tudunk elmormolni és a böhöm vas 100-on van. Igen, 4,9 s alatt sikerül álló helyzetből túllépnie az országúton megengedettet.

Beugratós kérdés: hány lovat látsz a képen? Segítünk: 361-et

Patkót a kovácstól – a beekizett muraközire hajazó X4 M40i kovácsolt felnikkel büszkélkedhet

Meglepően kényelmes, kemény és kagylósított ülések, combtámasszal, a beállítások felhasználói profilmentéseivel: pipa

Fikázni nem könnyű az autót, hacsak fel nem tesszük a kérdést, ami megkérdőjelezheti a létjogosultságát. A miértre pedig csak addig kerestük a választ, amíg be nem ültünk.

A kupéforma ellenére is látunk a belső tükörből, de ha tolatnunk kell, akkor sincs gond, ha nem hordtunk kenyeret hajnalonta egy Ford Transittal évekig, a tolatókamera mindent megold

A hátul ülők sem szorongnak, itt aztán van lábtér

A műszerfal letisztult, de minden rajta van, ami kellhet

A szálcsiszolt aluborítású középkonzol szélesnek mondható, de szerintünk nem estek túlzásokba a dizájnerek

A könyöklő az iOS-júzereknek megálmodott oltárt rejti, ami a BMW Connected Classic applikációjával azonnal egy száguldó, Harman Kardon iPhone-dokkolóvá transzformálja a teret körülöttünk

Hogy a meglepően magasra szerelt ködfényszóró mit ad ki, ha helyzet van, nem tudjuk, mert nem vagyunk koránkelő típusok, de ígéretesnek nem mondanánk. Ez komoly problémát Nagy-Britanniában jelenthet (de nekik most úgy is ott a brexit-para), vagy az X4 számára ideális, sebességkorlátozást hírből sem ismerő Man-szigeten. Ugyan nem ragadtunk tolómérőt, de ránézésre egy emelettel magasabbra került, mint kellett volna

Nem kell viszont gondolkodnunk, ha a kérdés az, mit szerettünk benne.

A kedvencünk a meglepően formás kormány bal oldalán lévő váltófül, a negatív előjellel. Nem mintha magától nem reagálna megfelelően, ha padlózunk, de amikor pöccintünk egyet vissza, na akkor nagyot megy

A BMW X4 M és egy flatland BMX rokonsága a kerékméret alapján egyértelmű, mindkettő 20"-os. Ez itt még pont az a terep, ahol egyikük sem torpan meg

Az élményszerű vezetéshez persze minimum Sport fokozatba kell kapcsolnunk, mert az Eco Drive mód gyakorlatilag modellezi a behúzott kézifék hatását. Nyilván, gazdaságosan mozgatni egy ekkora karosszériát nagy kihívás a mérnök uraknak, meg aztán lássuk be, meg is volnánk nyugger üzemmód nélkül. Alkalomadtán szívesen megnéznénk egy statisztikát, hogy egy ilyen gép hány óra üzemidőt ketyeg környezetbarát fokozatban.

A schengeni övezeten kívülre furikázva készüljünk fel egy hosszas vámvizsgálatra. Amit ebbe a csomagtartóba bele tudunk pakolni, az már bőven kereskedelmi mennyiség

Apró kis csecsebecsék emlékeztetnek rá, hogy mibe is készülünk beszállni

Nem sokkal kisebb, mint az X6

Kinek ajánljuk? Azoknak elsősorban, akiknek garázskapujuk nyílik az autópályára.

(Fotók: Tóth István)

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.