Kedvelt témája a grafikusoknak, amikor különféle típusokból rajzolnak platós változatokat, de most nem ez történt. Az X7-ből tényleg pick-upot építettek, méghozzá a BMW-nél készült a különleges jármű.

Nemrég mutattuk a Mountiaq névre keresztelt platós Kodiaqot, amit a Škoda gyakornokai építettek, és most hasonlóhoz kezdtek a BMW-nél tanuló diákok is.

Fogták a márka legnagyobb szabadidő-terepjáróját, és platós változatot építettek belőle. Az X7 hátsó részét levágták és a karosszériát tíz centivel megtoldották, így egy ötüléses pick-upot kaptak.

A formája nem olyan harmonikus, mintha eredetileg is pick-upnak tervezték volna,

de az X7 tényleg figyelemreméltó. Az egyedi alkatrészeket 3D nyomtatással és szénszálas anyagból készítették el, így a platós példány 200 kilogrammal könnyebb a szériamodellnél. Az igényes faborítású platója alapból 140 centi hosszú, a hátsó ajtó lenyitásával pedig két méterre nyúlik.

Az alapokat egy xDrive40i kivitel adta, aminek háromliteres, hathengeres benzinmotorja 340 lóerőre képes.

Nem egy drága új példányt vágtak szét, hanem egy olyan előszériás prototípust mentettek meg, ami egyébként is a zúzdába került volna.

A platójára pedig egy F 850 GS került, a nem mindennapi X7 ugyanis a BMW Motorrad Days idei eseményére készült.

Az X7-et vezettük is, olvasd el, milyen volt:

És ezt olvastad már?
A német hatóságok nem díjazták a 414 km/órával száguldó Bugattit