A BMW csak roadsterként gyártotta a klasszikus stílusú Z8-at, ezért egy amerikai cégnél most azt képzelték el, hogy milyen lenne a stílusos kupéváltozat.

A 2000-ben bemutatott Z8-ból azonnal klasszikus ritkaság lett, ugyanis a méregdrága roadsterből csak 5703 példányt gyártottak, és ma többet ér, mint új korában. A BMW-nél Z07 néven egy roadster és egy kupé koncepcióját is elkészítették 1997-ben, de végül csak a nyitott tetős változat került piacra, amit keménytetővel lehetett felszerelni.

1997-ben jött ki a Z07 Concept, ebből lett a BMW Z8

Az amerikai Smit Vehicle Engineering ezért most megépítette a Z8 stílusában készült kupét.

Szerencsére nem kellett feláldozni egy eredeti Z8-at az építéshez, az Oletha névre keresztelt kupét ugyanis egy első szériás Z4-ből alakították át. A stílusos karosszéria teljesen egyedi, a jellegzetes hűtőmaszkja és számos részlete a BMW-t idézi, de a bajor márka emblémáját nem találod meg rajta, ugyanis nem a jóváhagyásukkal készült az autó.

A Z4-et eredetileg csak négy- és hathengeres motorokkal gyártották, de az Oletha az eredeti Z8-hoz hasonlóan V8-as motort kapott,

méghozzá egy BMW M3-ból származó 4,4 literes nyolchengerest, ami több mint 450 lóerős teljesítményre képes, és hatfokozatú kézi váltón keresztül hajtja természetesen a hátsó kerekeket.

A szénszálas anyagok használatának köszönhetően az Oletha csak 1400 kilogrammot nyom, ezért elképesztő élmény lehet vezetni.

Az igényesnek mondott belső terét egyelőre nem mutatták meg, és az árát sem tudni, a Smit egyedi építésű autója azonban igazolja, hogy a BMW-nek a kupét is gyártásba kellett volna adnia a Z8-ból.

Ez is érdekelhet:

Steve Jobs ezt a BMW Z8-at is vezette, ami most eladó

Még egy Motorola telefon is van benne, amit viszont utált.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ezekből a fotelekből még nagyobb élmény filmet vagy meccset nézni

Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!

Magyarország ásványvíz-forrásai túracélpontnak is tökéletesek

További cikkeink a témában