Sok mindent láttunk már a G-osztály alapjára építve, de a Brabus alighanem megalkotta a legextrémebbet. A Crawler valójában egy brutális teljesítményű sivatagi terepjáró az ikonikus Mercedes stílusában.

A Brabustól nem állnak messze az extrém modellek, pár éve a portáltengelyes G-osztályból alkottak egy 800 lóerős monstrumot. A Crawler névre keresztelt újdonság még ezen is túltesz, hiszen egy karosszéria nélküli sivatagi terepjáróról van szó, amelybe a tuningcég legizmosabb nyolchengeres AMG-motorját szerelték.

A Crawler csak első pillantásra emlékeztet a G-osztályra, valójában csővázas szerkezetre épült,

alumínium és kevlár felhasználásával, erre kerültek a Mercedesre emlékeztető, szénszálas anyagból készült karosszériaelemek. Mivel ablakok és ajtók nincsenek rajta, és a tető is jelképes, ezért a belső teret por- és vízállónak ígérik.

A kéttonnás terepjáróba az AMG 4 literes biturbó V8-asából épített 4,5 literes erőforrást szerelte a Brabus.

A teljesítménye 900 lóerő, a maximum nyomatéka 1250 Nm, amivel 3,4 másodperc alatt gyorsul százra, és a biztonság érdekében a végsebességet ezúttal 160 km/h-nál limitálták.

A négyüléses terepjáró előtt nincs akadály, a hasmagassága ugyanis 53 centiméter, a 20 colos kerekekre off-road abroncsok kerültek.

A Crawler méregdrága játékszer lett, 749 ezer euróba kerül, ami több mint 280 millió forintnak felel meg.

2002-ben csak öt példányt gyárt le a Brabus, amit a következő években még tíz darab követ.

Ez is érdekelhet:

Rendesen kigyúrta a Brabus az AMG-féle G-osztályt

Nemcsak izmosnak néz ki, hanem az is.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Igazi modern klasszikus ez az Indian motorkerékpár

További cikkeink a témában