Ha azt mondjuk, hogy a Bugatti egy megfizethető elektromos autót készített, akkor arra mindenki felkapná a fejét. Pedig igaz, csak éppen egy méretarányos gyerekautóról van szó, a legendás Type 35 pontos másáról, amibe felnőttek is beleférnek.

Ettore Bugatti a legkisebb fiának szánta azt a gyerekautót, ami az 1924-es lyoni nagydíjon induló Type 35 mintájára készült, és pontosan feleakkora volt, mint az eredeti. A Baby nagy sikert aratott, 1936-ig összesen 500 példánya készült, és mára legalább annyira keresett veterán jármű, mint a teljes méretű Bugattik.

A márka a 110-edik születésnapjára újra elővette a gyerekautó ötletét, de ezúttal sokkal komolyabban dolgozták ki a feladatot. A Baby II terveit az idei genfi autószalonon mutatták meg, mostanra pedig elkészültek az első példányokkal. Az elődjéhez képest nagyobb lett, háromnegyede az eredetinek, ezért

A Baby II lehet, hogy csak 2,8 méter hosszú és egy méter széles, de egyébként pontosan úgy néz ki, mint az eredeti, főleg a francia versenykék színben, az alumínium műszerfallal, bőrüléssel és négyküllős kormánykerékkel. A Baby II alapból kompozit anyagból van, de a Vitesse változat szénszálas karosszériát kap, a Pur Sang pedig alumíniumból készül.

Már a múlt századi Baby is elektromos hajtású volt, és természetesen az új Bugatti is az.

A hátsó kerekeket egy 10 kilowattos villanymotor hajtja, fékezéskor energia-visszatermeléssel is ellátták, és önzáró differenciálja is van. A gyerekeknek szánt üzemmódja 1 kilowattos, ekkor 20 km/órával haladhat, a felnőtt módja 4 kilowattos, 45 km/órás végsebességgel.

A lítiumion akkumulátor kivehető, az alapmodell 1,4 kilowattórásat kap, de van egy másik változat is 2,8 kilowattórás akkuval, ami akár 30 kilométert is megtehet egy feltöltéssel. A Baby II ifjú tulajdonosainak külön eseményeket is szervez a Bugatti, ami az új modellből is 500 darabot gyárt.

(Képek: Bugatti, Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon