Ha a szuperautók között a Bugatti képviseli a csúcsot, akkor mondhatjuk, hogy a gyerekeknek készült kicsinyített példányok közt is ez a márka uralkodik. A húszas-harmincas évek legsikeresebb versenyautójának mintájára készült mini Bugatti újra gyártásba került.

Ettore Bugatti számára a Type 35 hozta meg a hírnevet a húszas években. A legendás típust minden idők egyik legsikeresebb versenyautójának tartják, hosszú pályafutása során mintegy kétezer amatőr és profi futamon nyert, és ez azt jelenti, hogy a csúcson hetente 14 győzelmet aratott.

A Type 35-nek akkoriban volt egy kicsinyített változata is, amit eleve gyerekeknek készítettek, és most ezt veszi újra gyártásba a Bugatti.

Ettore és a fia, Jean alkotása volt a gyerekautó, amit Ettore legkisebb fiának, Rolandnak építettek a negyedik születésnapjára.

A kisautó annyira megtetszett a Bugatti vevőinek, hogy 1927 és 1936 között gyártásba vették, összesen 500 példány készült belőle. Mára nagy ritkaságnak számít, minden gyűjtő álma, és hamarosan azok is hozzájuthatnak egyhez, akik lemaradtak az eredetiről. 110-edik születésnapjára ugyanis a Bugatti újra elővette a Babyt.

Az elődjéhez hasonlóan a Baby II is méretarányos mása az eredetinek,

és nemcsak gyerekek vezethetik, hanem akár felnőttek is beleférnek. A formája az 1924-es lyoni francia nagydíjon induló Type 35 pontos másolata, de az építése során már modern technikákat is alkalmaztak. A kézzel összeszerelt gyerekautó alkatrészei 3D nyomtatással készültek, modern fényszóró (ez a képeken nincs rajta), erősebb fékek és naprakész elektromos hajtás került bele.

Az eredeti Baby is elektromos hajtású volt, az új modell hátsó kerekeit egy legfeljebb 10 kilowattos villanymotor hajtja, de a lítiumion akkumulátora már kivehető, fékezéskor energia-visszatermeléssel is ellátták, és önzáró differenciálja is van. A gyerekeknek szánt üzemmódja 1 kilowattos, ekkor 20 km/órával haladhat, a felnőtt módja 4 kilowattos, 45 km/órás végsebességgel.

Mint a Chiron esetén, itt is van egy plusz kulcs, amivel ki lehet iktatni a sebességkorlátozást.

A háromnegyedes méretű Type 35 pontosan úgy néz ki, mint az eredeti,

francia versenykék színben pompázik, de más fényezéssel is kérhető. A műszerfala alumíniumból készült, az ülést bőr borítja, és a négyküllős kormánykerék is az ősét idézi. A jellegzetes hűtőmaszk tetején lévő Bugatti embléma éppen úgy 50 gramm ezüstből készült, ahogyan a Chiron orrán lévő is, és aki még az idén megrendeli, 110-edik évfordulós plakettet is kap hozzá.

Az első szériához hasonlóan a Baby II is limitált példányszámban készül, az 500 darab gyártása idén ősszel indul. Sejthetted, hogy nem lesz olcsó, és valóban nem az, a Bugatti gyerekautója 30 ezer euróba kerül adók és szállítás nélkül, ami 9,5 millió forintnak felel meg. Igaz, ennyire olcsón valószínűleg még soha nem lehetett Bugattihoz jutni.

A legolcsóbb Bugatti után itt a legdrágább is:

A Bugatti megalkotta a legdrágább új autót, itt a La Voiture Noire

11 millió euróba kerül, ez 3,5 milliárd forintot jelent.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában
Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli
Hirdetés