Közúton nem, csak versenypályán használható a Bugatti egyik utolsó modellje, amit még a W16-os motorral szereltek. Most pedig lecsupaszították, hogy megmutassák, mi rejlik a Bolide karosszériája alatt.
A huszadik század első felében a Bugatti nevét a versenyeken elért sikerek tették ismertté, és bár manapság már a lehetetlenül izmos szupersportautóiról ismerjük, a mérnökei megalkottak egy fantasztikus pályagépet, amit most egészen új szemszögből nézhetünk meg. A Bolide karosszéria nélkül látható ezeken a képeken.
A leggyorsabb szupersportautókhoz hasonlóan a Bolide is szénszálas anyagból készült monocoque szerkezetre épül, ezt azonban a Le Mans-i versenyautókéval megegyező szabványok mentén alakították ki.
A váz a lehető legjobb minőségű karbon-kompozitból készült, és bár nem terveznek versenyezni vele, elvileg megfelel az FIA követelményeinek is.
Az újonnan fejlesztett monocoque tette lehetővé, hogy a Bugatti legendás 8 literes W16-os motorját hat centiméterrel előrébb építsék be, mint a Chironban, ezzel még erősebb és merevebb lehetett a karosszéria szerkezete.
A Bugattit ezen kívül automatikusan működő tűzoltó rendszerrel, az FIA által jóváhagyott hatpontos övekkel és HANS rendszerrel is felszerelték.
Az 1450 kilogrammos pályagép 1600 lóerős teljesítményét valóban csak versenypályán lehet kihasználni, és ezt legfeljebb csak negyvenen tehetik meg, akiknek jut a Bolide limitált szériájából. A prototípusát idén a Le Mans-i pályán már megjáratták, a négymillió dolláros szuperautó első példányait pedig 2024-ben szállítják ki.
Ez is érdekelhet: