Miután a Centodieci mind a tíz példányát legyártották a Bugatti molsheimi üzemében, nekilátnak a fennmaradó Chiron modellek gyártásának, melyből már kevesebb, mint száz darab van hátra, végül pedig a Mistral és a kizárólag versenypályára szánt Bolide zárja a W16-os korszakot.

Mate Rimac már bejelentette, hogy nem hagyják magukra azokat az ügyfeleket, akik a hagyományos értékek miatt kedvelik a Bugattit, de a Veyron óta meghatározó négyturbós W16-os motornak a Chiron utolsó változatával, a Bolide pályagéppel búcsút intenek.

Helyére azonban szintén egy különlegesség érkezik majd, egy olyan hajtás, melyet kizárólag a Bugatti számára fejlesztenek.

1991-től néhány éven át mindössze 139 darabot készítettek a márka feltámadását is jelentő EB110-esből, melynek nehézségekkel teli születése részben az olasz üzletembernek, Romano Artiolinak köszönhető. Őt nemcsak az irgalmatlan erős szupersportautó, hanem a könnyed Lotus Elise atyjának is tekintjük.

2018-ban a Divóval indult a Bugatti limitált szériás autóinak sora, mely egy egészen új irány volt a Veyron után. Ekkor fedezte fel a Volkswagen Csoporthoz tartozó márka, hogy az autózás hajnalán is mennyire keresettek voltak az egyedi gyártású karosszériák. Laposabb orra, letisztultabb felületei, diszkrétebb patkó alakú maszkja és vékony, LED-es fényszórója van a Centodiecinek. Ötszáz darabos sorozatával a Chiron sem gyakori autó, de tíz példánnyal egyértelműen a Centodieci a jövő aukcióinak rekordere.

Most készült el az utolsó Bugatti Centodieci Quartz fehér fényezéssel és mindenütt élénk kék belsővel.

Féknyergein és a logókon is felbukkanó, az utastérben pedig uralkodó kék szín egyébként a Bugatti és a francia versenyszín újragondolt változata és az EB110-es kommunikációs árnyalata a 90-es évekből. Alapjaiban a Centodieci is egy Chiron, de a 8,0 literes, négy turbóval megfújt W16-os motorja ebben 1600 lóerős, mellyel 2,4 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig 380 km/óra.

Ez is érdekelhet:

Tökéletes múltidéző a Bugatti Centodieci

Igazán jellegzetes még a '90-es évek szupersportautói között is a Bugatti EB110 Supersport, melynek szép emléket állít a modern Centodieci.

A Bugatti egy képre állította a szuperautó-kínálatát

11,5 milliárd forint sorakozott fel a fotón.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés