Elektromos hajtású szabadidő-autó is lehetett volna a következő Bugatti, de a márka teljes megszűnése is a lehetséges forgatókönyvek között szerepelt. Mate Rimac azonban úgy jelölt ki új utat a legendás márkának, hogy megtartja az alapvető értékeit.
Két évtizeden át hajtotta a Bugatti modelleket a különleges mérnöki remekmű, a 8,0 literes, négy turbófeltöltővel szerelt W16-os motor, mely a Mistral és a Bolide modellekben búcsúzik majd el. Sokáig úgy tűnt, hogy a Mate Rimac irányította Bugatti azon az úton folytatja, amelyre a legtöbb szupersportautót terelték.
Teljesen elektromos hajtás helyett azonban új belsőégésű motort terveznek a jövő Bugattijainak.
Ezt maga Mate Rimac erősítette meg, aki azt ígérte, hogy hatalmas meglepetés lesz az új hajtás, melynek fejlesztése már két évvel azelőtt megkezdődött a horvát Rimacnál, hogy egyesültek volna a Bugattival. A 34 éves innovátor és üzletember azt is elmondta, hogy egyetlen alkatrészen sem osztozik majd a Bugattik következő generációja a korábbi modellekkel.
Eredetileg a VW Csoport tervei szerint a Bugatti egy Ferrari Purosangue stílusú, de elektromos hajtású szabadidő-autót mutatott volna be, de végül maradnak az eszelősen gyors és exkluzív autóknál. Megnyugtatta azokat is, akik attól tartanak, hogy túlzásba viszik majd a rokonságot a Rimaccal.
Felmerült a Volkswagenben a Bugatti márka eltemetése is, de az egyesülés után Mate Rimac még a SUV piacra dobásának projektjét is leállította.
Amíg a Rimac nagyon modern, eszelősen gyors elektromos szupersportautókat gyárt, addig a Bugatti továbbra is a hagyományosabb utat választja majd, melyben megmarad a belsőégésű motor és az analóg műszerek, melyek minősége a legjobb karórákhoz hasonló.
Ez is érdekelhet: