Sejteni lehetett, hogy a Bugatti a Chiron nyitott tetős változatán dolgozik, de a W16 Mistral jóval több lett annál, egyben a márka utolsó szuperautója, amit a 16 hengeres benzinmotorral szerelnek.
A Chiron a pályafutása végére ért, és a Veyronnal ellentétben mostanáig nem készült belőle roadster, pedig a valaha gyártott összes Bugatti negyven százalékát nyitott tetővel gyártották le. A Bugatti azonban nem egyszerűen egy Chiron roadstert alkotott, hanem egy teljesen önálló modellt, ami ugyanakkor a Chiron alapjára épül.
A mediterrán szélről Mistral névre keresztelt újdonság ugyanazt a 8 literes, négyturbós W16-os motort kapja,
mint a Chiron, de nem az 1500 lóerős változatot, hanem az 1600 lóerőst, ami a Chiron Super Sport mellett olyan limitált szériás különkiadásokat is hajt, mint a Centodieci, a Divo és az egyetlen példányban készült La Voiture Noire.
A W16 Mistral hozzájuk hasonlóan teljesen egyedi dizájnt mondhat magáénak, a fényszórók a Divo, a hátsó lámpák a Bolide formájára emlékeztetnek. A klasszikus Type 57 Roadster Grand Raid inspirálta az alacsony szélvédőt és az ülések mögötti idomot, ami
légbeömlőként is funkcionál a motor számára, és borulás esetén képes bukókeretként óvni az utasokat.
Az utastérhez a Chiron adta a mintát, de a bőrrel, alumíniummal és titániummal borított belső térben újdonságot is találunk, például az ajtók szőtt bőrborítását, vagy a váltókar borostyánbetétjét. A W16 Mistral végsebességét nem árulták el, de azt igen, hogy
a Veyron Grand Sport Vitesse 408,8 km/órás rekordja után ismét a világ leggyorsabb roadstere címére pályáznak vele.
A Centodieci és a Divo mintájára a W16 Mistral is limitált széria, csak 99 példánya készül,
és a bemutatója előtt mindnek megvan a vevője annak ellenére is, hogy nettó ötmillió euróba kerül. Az első autókat 2024-ben szállítja ki a Bugatti, amely ezzel búcsúzik a 16 hengeres motorjától, a Rimac partnereként a jövőjében biztosan szerepet kap majd a villamosítás.
Ez is érdekelhet: