Nem marad egyedi példány a Bugatti Chiron sebességrekordot döntött prototípusa, hiszen limitált szériában piacra dobták a nyújtott karosszériás szupersportautót, amiből most készült el az első nyolc.

Már el is felejthetted, hiszen két éve történt, hogy a Bugatti nemhivatalos sebességrekordot döntött, amikor a saját tesztpályáján 490 km/órás tempót ért el a Chiron speciális prototípusával.

A mérföld-per-órában mért végsebessége után Super Sport 300+ névre keresztelt modellt pedig meg is lehetett rendelni, és most készültek el az első példányokkal.

A 8 literes, 16 hengeres motor teljesítményén nem sokat változtattak, 1500-ról 1600 lóerőre növelték, de a karosszériát jelentősen átalakították. Ahhoz, hogy 420 km/óra feletti sebességnél is stabil maradjon az autó,

25 centiméterrel nyújtották meg a hátsó részét, ezzel teljesen egyedi formájú, és könnyen felismerhető lett a többi Chiron között.

A Bugatti pedig a tehetős ügyfeleinek is elérhetővé tette a Chiron kivételes képességét azzal, hogy

440 km/órára limitált végsebességgel 30 példányos limitált szériában piacra került a Super Sport 300+.

Két évbe telt, mire alapos fejlesztőmunka és tesztelés után elkészültek a közútra vihető változattal, amiből most gördült ki a molsheimi gyárból az első nyolc.

A sebességrekordot egyébként azért nem ismerte el a Guinness, mert a szabályok szerint mind a két irányban meg kellett volna futni, de a Bugatti a pályája sajátosságai miatt nem kísérletezik ilyesmivel. A Super Sport 300+ így is mind elfogyott a bemutatása után, pedig adók nélkül is 3,5 millió euróba, azaz 1,25 milliárd forintnak megfelelő összegbe kerül.

Ez is érdekelhet:

Gyártásba kerül a Bugatti eddigi legelképesztőbb szuperautója

A Chiron egészen szerénynek tűnik a Bolide mellett.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Igazi modern klasszikus ez az Indian motorkerékpár

További cikkeink a témában