A kilencvenes évek egyik álomautója volt a Bugatti EB110, amiből egy még izmosabb, még könnyebb Super Sport változatot is építettek. Most a valaha készült legutolsó példányát mutatjuk meg, amivel még alig mentek, most pedig eladó.

A Bugatti rövid, de annál emlékezetesebb korszaka volt, amikor 1987-ben egy olasz vállalkozó, Romano Artioli felélesztette az ötvenes évek óta szunnyadó márkát. Az olasz korszak szülötte volt az EB110, amit Ettore Bugatti születésének 110-edik évfordulóján mutattak be Párizsban, és hamarosan gyártásba is vették. A GT után nem sokkal pedig bemutatták a Super Sportot, ami mindenben felülmúlta a korábbi változatot.

Miután egy német autós újságnak olyan szuperautókat tesztelt, mint a Jaguar XJ220, a Porsche 911 Turbo, a Lamborghini Diablo VT, a Ferrari F40 és a Bugatti EB110 GT,

Michael Schumacher 1994-ben a saját pénzén vett egy sárga EB110 Super Sportot, aminél jobb reklám aligha kellett a típusnak.

Most egy olyan példányt nézhetsz meg közelebbről, amit mindig nagy becsben tartottak, és ez látszik is rajta.

Az EB110 legizgalmasabb része a motorja, a 3,5 literes V12-es, amit négy turbótöltővel láttak el,

és ami hatfokozatú kézi váltón keresztül hajtotta mind a négy kereket. A teljesítménye a Super Sport változatban 610 lóerő volt, amivel mindössze 3,26 másodperc alatt gyorsult százra, és 355 km/órás végsebességét csak a McLaren F1 tudta felülmúlni. Nem a nagyobb teljesítmény volt az SS egyetlen erénye, hiszen 160 kilogrammal könnyebb is lett, mint a GT.

A 84 darab GT után mindössze 30 példány készült a Super Sportból, és a képeken látható nemcsak ezek közül az utolsó, hanem egyben az utolsó Bugatti is, ami elhagyta az olaszországi gyárat.

1995-ben februárban rendelték meg, és szeptemberben készült el, majd egy évvel később a gyár nevére helyezték forgalomba. Az időközben csődbe ment Bugatti felszámolója 1997-ben elárverezte az autót, ekkor került egy luxemburgi céghez, mindössze 300 kilométerrel az órájában.

2003-ban vásárolta meg jelenlegi tulajdonosa, és még akkor is csak 1130 kilométert tett meg a Bugatti, ami azóta is fantasztikus állapotban van.

A kétszínű bőrkárpittal borított belső tér, a szürke fényezés és az összes tartozéka kifogástalanul megvan, a gondos karbantartásnak köszönhetően a V12-es motorja is bársonyosan jár. Az egzotikus használt autókkal foglalkozó Girardo & Co kínálja, de az árát csak komoly érdeklődőnek árulják el.

Nézz meg egy másik megkímélt példányt is:

Annyira új ez a 25 éves Bugatti EB110, amennyire csak lehet

Még ezer kilométert sem mentek vele összesen.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A cipőkollekció, melyben kompromisszumok nélkül lehetsz szabad, egyedi és vagány

Menhelyről? Tenyésztőtől? Honnan legyen kutyád?

Mit csinálnak ezek a melósok az ősrégi gépeiken? Jaguart!

További cikkeink a témában