A kilencvenes évek egyik álomautója volt a Bugatti EB110, amiből egy még izmosabb, még könnyebb Super Sport változatot is építettek. Most a valaha készült legutolsó példányát mutatjuk meg, amivel még alig mentek, most pedig eladó.

A Bugatti rövid, de annál emlékezetesebb korszaka volt, amikor 1987-ben egy olasz vállalkozó, Romano Artioli felélesztette az ötvenes évek óta szunnyadó márkát. Az olasz korszak szülötte volt az EB110, amit Ettore Bugatti születésének 110-edik évfordulóján mutattak be Párizsban, és hamarosan gyártásba is vették. A GT után nem sokkal pedig bemutatták a Super Sportot, ami mindenben felülmúlta a korábbi változatot.

Miután egy német autós újságnak olyan szuperautókat tesztelt, mint a Jaguar XJ220, a Porsche 911 Turbo, a Lamborghini Diablo VT, a Ferrari F40 és a Bugatti EB110 GT,

Michael Schumacher 1994-ben a saját pénzén vett egy sárga EB110 Super Sportot, aminél jobb reklám aligha kellett a típusnak.

Most egy olyan példányt nézhetsz meg közelebbről, amit mindig nagy becsben tartottak, és ez látszik is rajta.

Az EB110 legizgalmasabb része a motorja, a 3,5 literes V12-es, amit négy turbótöltővel láttak el,

és ami hatfokozatú kézi váltón keresztül hajtotta mind a négy kereket. A teljesítménye a Super Sport változatban 610 lóerő volt, amivel mindössze 3,26 másodperc alatt gyorsult százra, és 355 km/órás végsebességét csak a McLaren F1 tudta felülmúlni. Nem a nagyobb teljesítmény volt az SS egyetlen erénye, hiszen 160 kilogrammal könnyebb is lett, mint a GT.

A 84 darab GT után mindössze 30 példány készült a Super Sportból, és a képeken látható nemcsak ezek közül az utolsó, hanem egyben az utolsó Bugatti is, ami elhagyta az olaszországi gyárat.

1995-ben februárban rendelték meg, és szeptemberben készült el, majd egy évvel később a gyár nevére helyezték forgalomba. Az időközben csődbe ment Bugatti felszámolója 1997-ben elárverezte az autót, ekkor került egy luxemburgi céghez, mindössze 300 kilométerrel az órájában.

2003-ban vásárolta meg jelenlegi tulajdonosa, és még akkor is csak 1130 kilométert tett meg a Bugatti, ami azóta is fantasztikus állapotban van.

A kétszínű bőrkárpittal borított belső tér, a szürke fényezés és az összes tartozéka kifogástalanul megvan, a gondos karbantartásnak köszönhetően a V12-es motorja is bársonyosan jár. Az egzotikus használt autókkal foglalkozó Girardo & Co kínálja, de az árát csak komoly érdeklődőnek árulják el.

Nézz meg egy másik megkímélt példányt is:

Annyira új ez a 25 éves Bugatti EB110, amennyire csak lehet

Még ezer kilométert sem mentek vele összesen.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés