A Bugatti Veyron több szempontból is ledöntötte a korlátokat, az első sorozatgyártású szuperautó volt, ami átlépte a 400 km/órás sebességet, és ennek éppen 15 éve.
A Bugatti feltámasztása elég emlékezetesre sikerült, a Veyron ugyanis több téren is alaposan felülmúlta az addig ismert szuperautókat. A 8 literes W16-os motorja 1001 lóerős teljesítményre és 1250 Nm nyomatékra volt képes, amivel 2,5 másodperc alatt gyorsult százra, és a végsebessége elérte a 407 km/órát.
A végsebesség eléréséhez egy külön kulcsot kellett elfordítani a vezetőülés mellett, és még ekkor sem biztos, hogy az autó megengedte ezt a tempót.
A fedélzeti rendszer egy sor ellenőrzést folytatott le, és csak akkor adta áldását, ha minden paraméter megfelelő volt. A Bugatti ekkor a hasmagasságot 125-ről 65 milliméterre csökkentette, a jobb légellenállás érdekében behúzta és megdöntötte a hátsó szárnyat.
15 éve, 2005 áprilisában a Volkswagen vezető instruktora, Uwe Novacki ült a Veyron volánja mögé
a márka kilenc kilométer hosszú, három sáv széles tesztpályáján Ehra-Lessienben, de az első próbálkozás során „csak” 380 km/órát ért el. Pár nappal később, ideális időjárási körülmények közt már 411 km/órát futott a Bugatti, a sorozatgyártású autók közt elsőként lépte át a négyszázas határt.
A tesztpálya kijelzője 427 km/órát is mutatott, de mint kiderült, a műszer csak 300-ig mért pontosan.
A hitelesített mérés igazolta, hogy a Bugatti 407 km/órát ért el, amivel beírta magát az autózás történelemkönyvébe. A Veyron később még két rekordot behúzott: 2010-ben az 1200 lóerős változata 431 km/órával futott, 2013-ban pedig a 409 km/órával a leggyorsabb nyitott tetős modell lett.