Szingapúr látképe ma pontosan úgy néz ki, mint ahogyan egy zsúfolt metropoliszt elképzel az ember. A víztükör felett sűrűn épült házak fölé magasodnak az ég felé nyújtózó felhőkarcolók és közöttük nyüzsögnek az emberek. Ide hozta el a Bugatti az utolsó W16-os motorral szerelt autóját, a Mistralt.
1965 augusztusában kiáltották ki Szingapúr függetlenségét, mely korábban a Maláj Államszövetséghez csatlakozott. A szigeten fekvő városállamhoz további hatvan sziget tartozik, nevét pedig a szanszkrit oroszlán (simha) és város (pura) szavak után kapta. Szingapúr nem ma lett az ázsiai térség fontos központja, hanem már a brit gyarmati időkben is a kereskedelem kiemelt pontjává tette kikötője.
Esőerdő már nincs, helyette azonban folyamatosan bővül a sziget, a város pedig gondos tervezéssel növekszik.
Több mint hétszáz négyzetkilométeres területén a 2021-es népszámlálás alapján több mint 8,6 millió ember él. Innen könnyű kitalálni, hogy a trópusi esőerdő a terület öt százalékára szorult vissza, cserébe azonban rengeteg parkot alakítanak ki és egy világszínvonalú állatkertje is van.
Szingapúr a világgazdaság harmadik legjelentősebb városa, ez pedig meg is látszik rajta. A sűrűsége miatt az autó birtoklását is korlátozzák, különböző adóterhekkel szorítják vissza, ezért a leghétköznapibb modelleknek is komoly ára van. A Bugatti azonban nem véletlenül hozta el ide az utolsó, 16 hengeres motorral szerelt autóját, a W16 Mistralt.
Ha valahol ennyi pénz mozog, mint Szingapúrban, akkor a Bugattinak meg kell mutatnia magát.
Csupán 99 darabot gyártanak a Mistralból, mely egy korszakot zár le a francia eredetű, de már a Volkswagenhez, valamint a horvát Rimachoz tartozó vállalat életében. A nyitott tetős W16 Mistral a Chiron alapjait használja, így ebben is a vállalat 8,0 literes, 16 hengeres, négy turbóval megfújt benzinmotorja van, méghozzá 1600 lóerővel.
Ez is érdekelhet: