A Caterham hagyományait folytatná az angol márka újdonsága, a Project V, egy akkumulátoros sportautó prototípusa, ami megőrizte mérsékelt tömegét, és ez az elektromos autók korában is vezetési élmény kulcsa lehet.

A Caterham nevéről azok a sportautók juthatnak eszedbe, amiket Colin Chapman legendás alkotása, a klasszikus Super Seven mintájára gyártanak a mai napig. A márka a Lotus egyik legnagyobb importőre volt, és miután bejelentették, hogy befejezik a Super Seven gyártását, 1973-ban a Caterham ott folytatta, ahol a Lotus abbahagyta.

Persze ez nem jelenti azt, hogy ne próbáltak volna nyitni a modernebb formájú roadsterek felé.

1994-ben a birminghami autószalonon mutatkozott be a Caterham 21, ami ugyan a Seven alapjára épült, de formás karosszériát kapott. A Rovertől származó 1,6 és 1,8 literes motorokkal szerelték, legalább 115, de akár 230 lóerős változatban.

A kilencvenes években pár tucat készült a Caterham 21-ből
Az Alpine-nal közosen készült volna a Caterham C120, amelyen azért már felfedezhetők az A110 vonásai

A Caterham eredetileg évente kétszáz példány eladását tervezte, de végül összesen csak 40-50 autó készült el, mire 1999-ben befejezték a gyártását. A márka folytatta a Seven építését, és miután 2012-ben a Lotus helyére lépve belépett a Formula–1-be,

úgy tűnt, hogy az Alpine-nal közösen fejlesztenek sportautót, de végül ez a terv is kútba esett.

Nem sokkal azt követően, hogy bemutatták a Seven elektromos prototípusát, itt a Caterham még nagyobb dobása, egy teljesen új sportautó koncepciója, amit az idei goodwoodi fesztiválon lepleztek le. A Project V teljesen eltér attól, amit eddig a márkától megszoktunk,

a formáját Anthony Jannarelly tervezte, aki korábban saját neve alatt mutatott be sportautót.
A Project V érdekessége, hogy bár elektromos hajtású, de sikerült megőriznie könnyű építésmódját,

ami mindig is jellemezte a Caterhamet. A karosszéria szerkezete alumíniumból és szénszálas anyagból készült, az idomokat pedig kompozitból formázták rá, ezért a tömege kevesebb, mint 1200 kilogramm, ami egy benzines sportautónak is becsületére válna.

Pedig a Caterham Project V alatt két részletben egy 55 kilowattórás akkumulátorcsomag van, amivel a sportautó akár 400 kilométert is megtehet egy feltöltéssel, egyenáramú töltőnél pedig akár 150 kilowattal is mehet a töltés. Az utastér érdekessége a 2+1 üléses elrendezés, a hátsó sorban középen egy pótüléssel, de később 2+2 üléses változata is készülhet.

A Caterham nem esett túlzásokba a teljesítményt illetően, a Project V hátsó kerekeit egy 272 lóerős elektromotor hajtja,

és ezzel is elég gyors tud lenni, 4,5 másodperc alatt rajtol százra, és 230 km/órás sebességet érhet el. A márka eltökélt szándéka, hogy 2025-ben gyártásba adja az autót, ami nem a Seven utódja lesz: azt addig tartják életben, ameddig csak lehetséges.

Ez is érdekelhet:

Nem gondoltuk volna, hogy a Caterham is elektromos autó lesz

Még nem jött el az elektromos jövő a Caterham számára, de már itt van a küszöbön.

Egy perc alatt még nem drifteltek ennél több kört

Szépen rajzolta a köröket a Caterham.

Ennél stílusosabb már nem is lehetne egy Caterham

Egy Caterham már önmagában is végtelenül retró, de ezt a gyártó most megfejelte azzal, hogy a Seven minden apró részletét a hatvanas évek stílusához igazította.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
51% Verstappen
9% Piastri
2% Russell
9% Egy másik versenyző
Advertisement
Hirdetés