A Caterham hagyományait folytatná az angol márka újdonsága, a Project V, egy akkumulátoros sportautó prototípusa, ami megőrizte mérsékelt tömegét, és ez az elektromos autók korában is vezetési élmény kulcsa lehet.

A Caterham nevéről azok a sportautók juthatnak eszedbe, amiket Colin Chapman legendás alkotása, a klasszikus Super Seven mintájára gyártanak a mai napig. A márka a Lotus egyik legnagyobb importőre volt, és miután bejelentették, hogy befejezik a Super Seven gyártását, 1973-ban a Caterham ott folytatta, ahol a Lotus abbahagyta.

Persze ez nem jelenti azt, hogy ne próbáltak volna nyitni a modernebb formájú roadsterek felé.

1994-ben a birminghami autószalonon mutatkozott be a Caterham 21, ami ugyan a Seven alapjára épült, de formás karosszériát kapott. A Rovertől származó 1,6 és 1,8 literes motorokkal szerelték, legalább 115, de akár 230 lóerős változatban.

A kilencvenes években pár tucat készült a Caterham 21-ből
Az Alpine-nal közosen készült volna a Caterham C120, amelyen azért már felfedezhetők az A110 vonásai

A Caterham eredetileg évente kétszáz példány eladását tervezte, de végül összesen csak 40-50 autó készült el, mire 1999-ben befejezték a gyártását. A márka folytatta a Seven építését, és miután 2012-ben a Lotus helyére lépve belépett a Formula–1-be,

úgy tűnt, hogy az Alpine-nal közösen fejlesztenek sportautót, de végül ez a terv is kútba esett.

Nem sokkal azt követően, hogy bemutatták a Seven elektromos prototípusát, itt a Caterham még nagyobb dobása, egy teljesen új sportautó koncepciója, amit az idei goodwoodi fesztiválon lepleztek le. A Project V teljesen eltér attól, amit eddig a márkától megszoktunk,

a formáját Anthony Jannarelly tervezte, aki korábban saját neve alatt mutatott be sportautót.
A Project V érdekessége, hogy bár elektromos hajtású, de sikerült megőriznie könnyű építésmódját,

ami mindig is jellemezte a Caterhamet. A karosszéria szerkezete alumíniumból és szénszálas anyagból készült, az idomokat pedig kompozitból formázták rá, ezért a tömege kevesebb, mint 1200 kilogramm, ami egy benzines sportautónak is becsületére válna.

Pedig a Caterham Project V alatt két részletben egy 55 kilowattórás akkumulátorcsomag van, amivel a sportautó akár 400 kilométert is megtehet egy feltöltéssel, egyenáramú töltőnél pedig akár 150 kilowattal is mehet a töltés. Az utastér érdekessége a 2+1 üléses elrendezés, a hátsó sorban középen egy pótüléssel, de később 2+2 üléses változata is készülhet.

A Caterham nem esett túlzásokba a teljesítményt illetően, a Project V hátsó kerekeit egy 272 lóerős elektromotor hajtja,

és ezzel is elég gyors tud lenni, 4,5 másodperc alatt rajtol százra, és 230 km/órás sebességet érhet el. A márka eltökélt szándéka, hogy 2025-ben gyártásba adja az autót, ami nem a Seven utódja lesz: azt addig tartják életben, ameddig csak lehetséges.

Ez is érdekelhet:

Nem gondoltuk volna, hogy a Caterham is elektromos autó lesz

Még nem jött el az elektromos jövő a Caterham számára, de már itt van a küszöbön.

Egy perc alatt még nem drifteltek ennél több kört

Szépen rajzolta a köröket a Caterham.

Ennél stílusosabb már nem is lehetne egy Caterham

Egy Caterham már önmagában is végtelenül retró, de ezt a gyártó most megfejelte azzal, hogy a Seven minden apró részletét a hatvanas évek stílusához igazította.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés