A Caterham hagyományait folytatná az angol márka újdonsága, a Project V, egy akkumulátoros sportautó prototípusa, ami megőrizte mérsékelt tömegét, és ez az elektromos autók korában is vezetési élmény kulcsa lehet.
A Caterham nevéről azok a sportautók juthatnak eszedbe, amiket Colin Chapman legendás alkotása, a klasszikus Super Seven mintájára gyártanak a mai napig. A márka a Lotus egyik legnagyobb importőre volt, és miután bejelentették, hogy befejezik a Super Seven gyártását, 1973-ban a Caterham ott folytatta, ahol a Lotus abbahagyta.
Persze ez nem jelenti azt, hogy ne próbáltak volna nyitni a modernebb formájú roadsterek felé.
1994-ben a birminghami autószalonon mutatkozott be a Caterham 21, ami ugyan a Seven alapjára épült, de formás karosszériát kapott. A Rovertől származó 1,6 és 1,8 literes motorokkal szerelték, legalább 115, de akár 230 lóerős változatban.
A Caterham eredetileg évente kétszáz példány eladását tervezte, de végül összesen csak 40-50 autó készült el, mire 1999-ben befejezték a gyártását. A márka folytatta a Seven építését, és miután 2012-ben a Lotus helyére lépve belépett a Formula–1-be,
úgy tűnt, hogy az Alpine-nal közösen fejlesztenek sportautót, de végül ez a terv is kútba esett.
Nem sokkal azt követően, hogy bemutatták a Seven elektromos prototípusát, itt a Caterham még nagyobb dobása, egy teljesen új sportautó koncepciója, amit az idei goodwoodi fesztiválon lepleztek le. A Project V teljesen eltér attól, amit eddig a márkától megszoktunk,
a formáját Anthony Jannarelly tervezte, aki korábban saját neve alatt mutatott be sportautót.
A Project V érdekessége, hogy bár elektromos hajtású, de sikerült megőriznie könnyű építésmódját,
ami mindig is jellemezte a Caterhamet. A karosszéria szerkezete alumíniumból és szénszálas anyagból készült, az idomokat pedig kompozitból formázták rá, ezért a tömege kevesebb, mint 1200 kilogramm, ami egy benzines sportautónak is becsületére válna.
Pedig a Caterham Project V alatt két részletben egy 55 kilowattórás akkumulátorcsomag van, amivel a sportautó akár 400 kilométert is megtehet egy feltöltéssel, egyenáramú töltőnél pedig akár 150 kilowattal is mehet a töltés. Az utastér érdekessége a 2+1 üléses elrendezés, a hátsó sorban középen egy pótüléssel, de később 2+2 üléses változata is készülhet.
A Caterham nem esett túlzásokba a teljesítményt illetően, a Project V hátsó kerekeit egy 272 lóerős elektromotor hajtja,
és ezzel is elég gyors tud lenni, 4,5 másodperc alatt rajtol százra, és 230 km/órás sebességet érhet el. A márka eltökélt szándéka, hogy 2025-ben gyártásba adja az autót, ami nem a Seven utódja lesz: azt addig tartják életben, ameddig csak lehetséges.
Ez is érdekelhet: