A Corvette nevéről egy izgalmas formájú kétüléses sportkocsi jut eszedbe, pedig a hatvanas években kis híján valóra vált a Sting Ray négyüléses változata.
A General Motors nemrég előszedett néhány képet az archívumából, rajta egy furcsa formájú Corvette-tel, amiben négyen ülnek. A hatvanas években valóban készült egy ilyen prototípus, amivel a Ford Thunderbird számára állítottak volna konkurenciát. Larry Shinoda dizájner kapta a feladatot, hogy tervezze meg az autót az 1963-as Corvette Sting Ray alapjára.
A hátsó ülések beépítéséhez 15 centivel kellett megnövelni a Corvette tengelytávját, és hogy a karosszéria formája arányos maradjon, Shinoda megnyújtotta az ajtókat, egy kicsit megemelte a tetőt, és az ikonikus, osztott hátsó szélvédő méretét is megnövelte.
Az elkészült prototípus nemcsak praktikus lett, hanem meglepően jól is nézett ki.
A General Motors két híres formatervezője, Bill Mitchell és Zora Arkus-Duntov állítólag ki nem állhatták a négyajtós Corvette ötletét, ennek ellenére kis híján gyártásba került az autó. Furcsa módon egy hibás ülés okozta a vesztét:
amikor Jack Gordon, a GM elnöke kipróbálta a hátsó üléseket, az első ülés beragadt, és csak a kiszerelésével lehetett kiszabadítani a dühös főnököt.
A prototípus készítői ennek ellenére reménykedtek, hogy mégis valóra válhat a négyüléses Corvette, de a Sting Ray különleges változatát végül megsemmisítették, csak ez a néhány fotó maradt meg róla emléknek.
A Porschénél is készült hasonló a 928-asból:
Ez is érdekelhet: