A Corvette nevéről egy izgalmas formájú kétüléses sportkocsi jut eszedbe, pedig a hatvanas években kis híján valóra vált a Sting Ray négyüléses változata.

A General Motors nemrég előszedett néhány képet az archívumából, rajta egy furcsa formájú Corvette-tel, amiben négyen ülnek. A hatvanas években valóban készült egy ilyen prototípus, amivel a Ford Thunderbird számára állítottak volna konkurenciát. Larry Shinoda dizájner kapta a feladatot, hogy tervezze meg az autót az 1963-as Corvette Sting Ray alapjára.

Zora Arkus-Duntov dizájner nem volt oda a négyüléses Corvette ötletéért
A Sting Ray gyönyörű karosszériája adta az alapot a négyüléses prototípushoz

A hátsó ülések beépítéséhez 15 centivel kellett megnövelni a Corvette tengelytávját, és hogy a karosszéria formája arányos maradjon, Shinoda megnyújtotta az ajtókat, egy kicsit megemelte a tetőt, és az ikonikus, osztott hátsó szélvédő méretét is megnövelte.

Az elkészült prototípus nemcsak praktikus lett, hanem meglepően jól is nézett ki.

A General Motors két híres formatervezője, Bill Mitchell és Zora Arkus-Duntov állítólag ki nem állhatták a négyajtós Corvette ötletét, ennek ellenére kis híján gyártásba került az autó. Furcsa módon egy hibás ülés okozta a vesztét:

amikor Jack Gordon, a GM elnöke kipróbálta a hátsó üléseket, az első ülés beragadt, és csak a kiszerelésével lehetett kiszabadítani a dühös főnököt.

A prototípus készítői ennek ellenére reménykedtek, hogy mégis valóra válhat a négyüléses Corvette, de a Sting Ray különleges változatát végül megsemmisítették, csak ez a néhány fotó maradt meg róla emléknek.

A Porschénél is készült hasonló a 928-asból:

Nem a Panamera az első kombi Porsche, de nem ám

1984-ben már a 928-ból is készített kombiszerű autót a Porsche. Igaz, csak egyet.

Ez is érdekelhet:

Ma aligha látsz szebbet ennél a modernizált Corvette-nél

A hatvanas évekbeli forma alatt modern technika dolgozik.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában