Az amerikai autók kényelmét és megbízhatóságát egyesítette volna az olasz sportkocsik utánozhatatlan stílusával a Corvette Italia, aminek a karosszériája tényleg az olaszoknál készült. Az ígéretes tervek ellenére nem lett belőle semmi.

Az olaszos Corvette történetét Gary Laughlin, egy texasi olajmágnás és hobbi-autóversenyző indította útjára, amikor eltörött a főtengely a Ferrari Monzájában. Mint minden tengerentúli sportautónál, tudta, hogy itt sem lesz egyszerű és olcsó a javítás. Laughlin tulajdonában volt néhány Chevrolet kereskedés, és olyan ismerősei voltak, mint a szintén texasi Carroll Shelby, akivel tanakodni kezdtek.

Laughlin Európába utazott, hogy találkozzon Sergio Scagliettivel, aki akkoriban a Ferrarinak építette a Tour de France szériát. Scaglietti belement abba, hogy a Corvette alapjára kis sorozatban elkészíti a sportkocsit.

Az eredmény elég olaszos lett ahhoz, hogy fel se ismerd benne a Corvette-et.

A sokküllős Borrani kerekek és a Nardi kormány is a talján stílust erősítik, ahogyan a piros festése is. Ed Cole akkori Chevrolet-igazgató közreműködésével végül három félkész autót emeltek ki a gyártósorról, hogy Olaszországba vigyék őket átépíteni.

Scaglietti azonban vélhetően teljesen titokban munkálkodott az autón, mert Enzo Ferrari nem vette volna jó néven, ha a tudomására jut, hogy az egyik karosszériaépítője egy olasz stílusú amerikai autón is dolgozik.

A két fennmaradó példányt ezért félkészen az Egyesült Államokba szállították, és bár Shelby megtarthatta volna magának az egyiket, végül nem kért a rövid életű olasz-amerikai sportkocsiból.

A gyönyörű állapotba hozott eredeti Scaglietti karosszériás Corvette Italia, ami olyan európai sportautók konkurense lehetett volna, mint a Ferrari, Maserati vagy Aston Martin, ma óriási ritkaságnak számít. A képeken látható példány a Petersen Automotive Museumban tekinthető meg.

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon