Évről évre nagyobb teret nyer a változó mobilitásban az elektromos hajtás, ami nem csak a jövőt határozza meg, hanem egyes esetekben a múltba is visszanyúlik. Utópisztikus nézetek szerint a veterán autók is villannyal élhetnek túl, melyre nagyszerű példa ez a Citroën Ami 8.
Franciaországban 1961. április 25-én mutatták be a Citroën Amit, mely a 2CV-vel kapcsolatban felmerült igényeket elégítette ki. A Kacsa remek válasz volt arra, hogyan lehetne olcsón és egyszerűen kerékre állítani a franciákat, de a vásárlóknak egy idő után ennél nagyobb komfortra volt szükségük.
Alapjaiban maradt a 2CV, amitől a futóművét és a kéthengeres, léghűtéses bokszermotort örökölte, de a karosszéria és a beltér már egy magasabb szintet mutat.
Komolyabb autó lett, mégis az első teljes gyártási évében csak valamivel több mint 85 ezer Amit adtak el, közben a 13 éves, jóval puritánabb 2CV-ből közel 145 ezer darab kelt el. Végül a gyártás 17 éve alatt 1,8 millió darabot gyártottak az Amiból, melynek kétajtós kupé, négyajtós limuzin, kombi és ötajtós változata is megjelent.
Mind közül az M35 volt a legkülönlegesebb, melynek karosszériáját a Heuilez készítette és csak a Citroën leghűségesebb ügyfelei használhatták. Megvásárolni nem lehetett az 50 lóerős Wankel motorral szerelt autókat, melyek így élesben tesztelt prototípusok voltak.
Ehhez fogható különlegesség a 2CVgarage átalakítása is, akik egy Dél-Franciaországból származó, Club felszereltségű Ami 8-ast restauráltak tökéletes állapotúra, majd pakoltak bele modern elektromos hajtást.
27 kWh-s akkumulátorral szerelték fel a kékre fényezett Ami 8-ast, mely így megbízhatóbb, csendesebb és dinamikusabb, mint valaha.
Teljesítménye ugyan kevesebb, mint 35 lóerő, de a villanymotor azonnali nyomatéka és az 1000 kg-os súly mégis remek kombinációt adnak ki. A 70-es évek egyik érdekes Citroënje így nem csak a jellegzetes stílust és kényelmet adja, hanem a gondtalanságot is.
Ez is érdekelhet: