Évről évre nagyobb teret nyer a változó mobilitásban az elektromos hajtás, ami nem csak a jövőt határozza meg, hanem egyes esetekben a múltba is visszanyúlik. Utópisztikus nézetek szerint a veterán autók is villannyal élhetnek túl, melyre nagyszerű példa ez a Citroën Ami 8.

Franciaországban 1961. április 25-én mutatták be a Citroën Amit, mely a 2CV-vel kapcsolatban felmerült igényeket elégítette ki. A Kacsa remek válasz volt arra, hogyan lehetne olcsón és egyszerűen kerékre állítani a franciákat, de a vásárlóknak egy idő után ennél nagyobb komfortra volt szükségük.

Alapjaiban maradt a 2CV, amitől a futóművét és a kéthengeres, léghűtéses bokszermotort örökölte, de a karosszéria és a beltér már egy magasabb szintet mutat.

Komolyabb autó lett, mégis az első teljes gyártási évében csak valamivel több mint 85 ezer Amit adtak el, közben a 13 éves, jóval puritánabb 2CV-ből közel 145 ezer darab kelt el. Végül a gyártás 17 éve alatt 1,8 millió darabot gyártottak az Amiból, melynek kétajtós kupé, négyajtós limuzin, kombi és ötajtós változata is megjelent.

Mind közül az M35 volt a legkülönlegesebb, melynek karosszériáját a Heuilez készítette és csak a Citroën leghűségesebb ügyfelei használhatták. Megvásárolni nem lehetett az 50 lóerős Wankel motorral szerelt autókat, melyek így élesben tesztelt prototípusok voltak.

Ehhez fogható különlegesség a 2CVgarage átalakítása is, akik egy Dél-Franciaországból származó, Club felszereltségű Ami 8-ast restauráltak tökéletes állapotúra, majd pakoltak bele modern elektromos hajtást.

27 kWh-s akkumulátorral szerelték fel a kékre fényezett Ami 8-ast, mely így megbízhatóbb, csendesebb és dinamikusabb, mint valaha.

Teljesítménye ugyan kevesebb, mint 35 lóerő, de a villanymotor azonnali nyomatéka és az 1000 kg-os súly mégis remek kombinációt adnak ki. A 70-es évek egyik érdekes Citroënje így nem csak a jellegzetes stílust és kényelmet adja, hanem a gondtalanságot is.

Ez is érdekelhet:

Rossz helyen és rossz időben – Maserati Quattroporte II

Maserati Quattroporténak hívják, mégsem ismeri senki az olaszok Citroën SM alapú luxuslimuzinját.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés