Nem biztos, hogy hallottad már a Teilhol Tangara nevét, pedig a műanyag karosszériás strandautó a csendőrfilmekből ismerős Citroën Méhari utódja lehetett volna a nyolcvanas évek végén, de akkor már alig volt rá kereslet.

A hatvanas évek végén a Citroën egy praktikus többcélú járművön dolgozott, ez lett az 1968-ban bemutatott Méhari, ami rövidesen a francia Riviéra ikonjává nőtte ki magát, nagyrészt Louis de Funes csendőrfilmjeinek köszönhetően. A jópofa strandautó egészen a nyolcvanas évek végéig készült, és a Citroën nem tervezett utódot neki, de egy francia vállalkozó másként gondolta.

18 éven keresztül hódított a Citroën Méhari, ma is futnak a példányai
A Méhari népszerűségét az egyszerűsége, elnyűhetetlensége és sokoldalúsága adta
A Renault válasza volt a Rodeo, ami hasonlóan praktikus, de mégsem ugyanaz

Raoul Teilhol műhelye már 1970-től gyártotta a Rodeo modelleket, ez volt a Renault válasza a Méharira. A csökkenő eladások miatt a nyolcvanas évek végén a Citroën és a Renault is úgy döntött, hogy befejezi a Méhari és a Rodeo forgalmazását. Teilhol munka nélkül maradt volna, de

szövetségre lépett a Citroënnel, és elkészítette azt a járművet, ami a Méhari utódjának tekinthető.
1987-ben a genfi autószalonon mutatkozott be a Teilhol Tangara, ami a legendás Méhari receptjét követte,

a 2CV alapjára épülő, műanyag karosszériás strandautó volt, amit egyszerre szántak sportcélokra, a hadseregnek és a fiataloknak. A motorja a 2CV utolsó 602 köbcentis, léghűtéses kéthengerese volt 29 lóerős teljesítménnyel és 39 Nm nyomatékkal.

A karosszéria anyagában színezett műanyagból készült, a rozsdamentes elemeket könnyen lehetett cserélni.

A platóhoz többféle felépítményt is kínáltak, még összkerekes változatban is készült a Tangara. A Méhari után azonban erre sem igazán volt már kereslet, összesen egy-kétezer példánya készült, amiből négyszázat vett fel a francia hadsereg.

Mivel időközben a 2CV gyártása is befejeződött, Raoul Teilhol még tett egy kísérletet a túlélésre,

és a modernebb AX-ből is megépítette a strandautót 1,1 literes, négyhengeres motorral, Theva néven, de abból már csak alig százat sikerült gyártani. A fenti képeken látható Tangara gyűjtői darab, 9500 euróért ment el az Artcurial Le Mans-i aukcióján.

A 2015-ben bemutatott Cactus M nem került gyártásba
2016-tól viszont készült elektromos Méhari, a Bolloré mopedautójának alapjára

Ez is érdekelhet:

A Citroën újraértelmezte a minimálautó fogalmát

A modern idők Trabant Trampja lehet belőle.

A nyolcvanas évek francia űrhajója volt a Citroën BX

Idén lesz 40 éves a Gandini által tervezett Citroën.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

További cikkeink a témában
Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!
Hirdetés