Nem biztos, hogy hallottad már a Teilhol Tangara nevét, pedig a műanyag karosszériás strandautó a csendőrfilmekből ismerős Citroën Méhari utódja lehetett volna a nyolcvanas évek végén, de akkor már alig volt rá kereslet.

A hatvanas évek végén a Citroën egy praktikus többcélú járművön dolgozott, ez lett az 1968-ban bemutatott Méhari, ami rövidesen a francia Riviéra ikonjává nőtte ki magát, nagyrészt Louis de Funes csendőrfilmjeinek köszönhetően. A jópofa strandautó egészen a nyolcvanas évek végéig készült, és a Citroën nem tervezett utódot neki, de egy francia vállalkozó másként gondolta.

18 éven keresztül hódított a Citroën Méhari, ma is futnak a példányai
A Méhari népszerűségét az egyszerűsége, elnyűhetetlensége és sokoldalúsága adta
A Renault válasza volt a Rodeo, ami hasonlóan praktikus, de mégsem ugyanaz

Raoul Teilhol műhelye már 1970-től gyártotta a Rodeo modelleket, ez volt a Renault válasza a Méharira. A csökkenő eladások miatt a nyolcvanas évek végén a Citroën és a Renault is úgy döntött, hogy befejezi a Méhari és a Rodeo forgalmazását. Teilhol munka nélkül maradt volna, de

szövetségre lépett a Citroënnel, és elkészítette azt a járművet, ami a Méhari utódjának tekinthető.
1987-ben a genfi autószalonon mutatkozott be a Teilhol Tangara, ami a legendás Méhari receptjét követte,

a 2CV alapjára épülő, műanyag karosszériás strandautó volt, amit egyszerre szántak sportcélokra, a hadseregnek és a fiataloknak. A motorja a 2CV utolsó 602 köbcentis, léghűtéses kéthengerese volt 29 lóerős teljesítménnyel és 39 Nm nyomatékkal.

A karosszéria anyagában színezett műanyagból készült, a rozsdamentes elemeket könnyen lehetett cserélni.

A platóhoz többféle felépítményt is kínáltak, még összkerekes változatban is készült a Tangara. A Méhari után azonban erre sem igazán volt már kereslet, összesen egy-kétezer példánya készült, amiből négyszázat vett fel a francia hadsereg.

Mivel időközben a 2CV gyártása is befejeződött, Raoul Teilhol még tett egy kísérletet a túlélésre,

és a modernebb AX-ből is megépítette a strandautót 1,1 literes, négyhengeres motorral, Theva néven, de abból már csak alig százat sikerült gyártani. A fenti képeken látható Tangara gyűjtői darab, 9500 euróért ment el az Artcurial Le Mans-i aukcióján.

A 2015-ben bemutatott Cactus M nem került gyártásba
2016-tól viszont készült elektromos Méhari, a Bolloré mopedautójának alapjára

Ez is érdekelhet:

A Citroën újraértelmezte a minimálautó fogalmát

A modern idők Trabant Trampja lehet belőle.

A nyolcvanas évek francia űrhajója volt a Citroën BX

Idén lesz 40 éves a Gandini által tervezett Citroën.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
31% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
69% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.