A Business Book GP megnézte a pilóták 2019-es alapbérezését, és ismét nem meglepő dolog bizonyosodott be: hatalmas szakadék tátong a versenyzők között, sőt, olykor még egy csapaton belül is.  

A listát természetesen Lewis Hamilton vezeti 42 millió eurós fizetésével, ami több mint ötszöröse csapattársa, Valtteri Bottas 8 milliós bérének, de még a dobogó harmadik fokán álló Daniel Ricciardo 20 milliójának is a kétszerese.

Vagy ott van például az ilyen tekintetben második Sebastian Vettel (35 millió), aki 11-szer keres többet a fiatal Charles Leclerc-nél (3 millió), de a Red Bullnál még ennél is nagyobb a különbség Max Verstappen (20 millió) és Pierre Gasly (1,5 millió) esetében:

1. Lewis Hamilton (Mercedes): 42 millió €
2. Sebastian Vettel (Ferrari): 35 millió €
3. Daniel Ricciardo (Renault): 20 millió €
4. Max Verstappen (Red Bull): 12 millió €
5. Nico Hülkenberg (Renault): 8 millió €
5. Valtteri Bottas (Mercedes): 8 millió €
7. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo): 6 millió €
8. Sergio Perez (Racing Point): 4 millió €
8. Carlos Sainz (McLaren): 4 millió €
10. Charles Leclerc (Ferrari): 3 millió €
11. Romain Grosjean (Haas): 2 millió €
11.  Kevin Magnussen (Haas): 2 millió €
13. Lance Stroll (Racing Point): 1,5 millió €
13. Pierre Gasly (Red Bull): 1,5 millió €
15. Robert Kubica (Williams): 1 millió €
16. Alexander Albon (Toro Rosso): 750 ezer €
16. Danyiil Kvjat (Toro Rosso): 750 ezer €
18. Lando Norris (McLaren): 700 ezer €
19. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo): 500 ezer €
20. George Russell (Williams): 500 ezer €

Ezek alapján pedig így néz ki a csapatonkénti fizetési lista:

1. Mercedes: 50 millió €
2. Ferrari: 38 millió €
3. Renault: 28 millió €
4. Red Bull: 13,5 millió €
5. Alfa Romeo: 6,5 millió €
6. Racing Point: 5,5 millió €
7. McLaren: 4,7 millió €
8. Haas: 4 millió €
9. Toro Rosso: 1,5 millió €
9. Williams: 1,5 millió €

Vagyis a Mercedes (50 millió) közel 33-szor, míg a Ferrari 25-ször fizet többet a pilótáinak, mint a mezőny két legkevesebbet költő istállója, a Toro Rosso és a Williams (1,5-1,5 millió). És érdekes még a Renault és a Red Bull egymáshoz viszonyított helyzete is (28 milli vs. 13,5 millió).

Eközben meg...

Verstappen győzelmével lemondhat a Mercedes és a Ferrari üléséről is

Most már muszáj lesz kitöltenie a szerződését 2020-ig.

(Fotó: Getty Images)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Norris szerint senki sem ért egyet a szabállyal, ami miatt Verstappen nyerhetett a 17. helyről rajtolva

További cikkeink a témában
Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!
Hirdetés