Nem lenne ismeretlen terep számára a Renault/Alpine.
A hét elején az Alpine bejelentette, hogy nem hosszabbította meg Esteban Ocon idény végén lejáró szerződését, ez pedig azt jelenti, hogy a francia istállónak legalább egy kiadó ülése lesz 2025-re – várhatóan a csapat másik pilótája, Pierre Gasly maradni fog.
Több nevet is emlegetnek Ocon lehetséges utódjaként: a márka WEC-csapatánál versenyző, kétszezonos F1-es tapasztalattal rendelkező Mick Schumacher, az istálló tartalékpilótája, a 21 éves Jack Doohan, illetve a jelen állás szerint a szezon végeztével ülés nélkül maradó Valtteri Bottas és Csou Kuan-jü is szerepel a listán.
A francia Formula–1-es riporter, Fred Ferret nemrég arról beszélt az F1 Nation podcastben, hogy a kínai Csou Kuan-jü szerződtetése lenne a leglogikusabb lépés az Alpine számára:
„Tudjuk, hogy a kínai Geely autógyártó nagyon közel áll a Renault-hoz Franciaországban. Egy éve írtak alá egy megállapodást. Logikus lenne, ha a francia istálló, ami egy kínai gyártóhoz kötődik, egy kínai pilótát szerződtetne.”
Csoúnak van egyébként kötődése a Renault-hoz: mielőtt 2022-ben az Alfa Romeóhoz igazolt, a Renault utánpótlásában szerepelt, az F1 Nation podcast házigazdája, Tom Clarkson szerint ezt pedig arra is felhasználhatná az Alpine, hogy bebizonyítsa, a csapat akadémiájáról igenis van lehetőség az F1-be jutni, ami különösen fontos lehet az istálló számára azok után, ahogy a saját nevelésű Oscar Piastrival jártak 2022-ben.
Jelen állás szerint így néz ki a 2025-ös pilótafelállás:
The constructors' champions lock in their line-up 🔒
— Formula 1 (@F1) June 4, 2024
Here's how the 2025 grid is shaping up 🏁#F1 pic.twitter.com/TKRT5uviuV
(Forrás: Crash.net, fotó: Getty Images)
Ez is érdekelhet: