A Cupra bemutatta a Formentor csúcsmodelljét, ami az Audi öthengeres motorját kapja, az ott látottnál alig kisebb teljesítménnyel.
A Cupra első önálló modellje, a Formentor belépője elég erősre sikerült, a kompakt crossovert rögtön 310 lóerős motorral mutatta be a spanyol márka.
A kínálat időközben a 245 lóerős plug-in hibriddel és a hétköznapibb 150 lóerős változattal bővült, de nem kellett sokat várnunk az igazi csúcsmodellre sem, amivel a Cupra önállósodásának harmadik születésnapjára jöttek ki.
A csúcsmodell nem akármilyen motort kapott, az Audikból ismerős 2,5 literes, turbós öthengerest,
ami a Formentor orrában 390 lóerős teljesítményre és 480 Nm nyomaték leadására képes. Csak egy kicsit kevesebbre tehát, mint a féltestvérének tekinthető Audi RS Q3-ban, ahol ugyanez a motor kereken 400 lóerős.
Az újdonság neve a spanyol veloz, azaz gyors rövidítéséből és a hengerek számából VZ5 lett, és valóban gyorsabb az eddiginél.
A hétfokozatú DSG váltóval és az összkerékhajtással 4,2 másodperc alatt gyorsul százra, hét tizeddel hamarabb a 310 lóerős modellnél. A végsebessége, mint megszokott, 250 km/óránál korlátozott.
A Cupra legerősebb modellje felismerhető a módosított hűtőmaszkról és lökhárítókról, valamint a hátul kétoldalt egymás felett elrendezett dupla kipufogóvégekről. A Formentort még inkább leültették, és
a 20 colos kerekek mögé erősebb fékek kerültek, belül egyedi kormánykereket és kagylósított üléseket találsz.
A Formentor VZ5-ből az első példányok az idei év utolsó negyedévében érkeznek, és egy hétezer példányos limitált szériához tartoznak.
A Cupra egyébként 2018-tól, a bevezetésétől már több mint 65 ezer autót adott el, és hamarosan érkezik a márka első teljesen elektromos hajtású modellje, az ID.3-hoz köthető el-Born.