Az új Cupra Terramart Magyarországon gyártják, a testvérmodelljével közös üzemben. Megnéztük a folyamatot.
Az Audi-gyárakban Audik készülnek – ez az egyszerű mondat csak szeptemberig volt teljesen igaz. Audi TT-t már sehol a világon nem gyártanak, így Győrben sem, az Audi-emblémát Q3-asok és Q3 Sportbackek hűtőmaszkjára teszik, velük egy gyártósoron azonban Cupra Terramarok is készülnek.
Azt gondolnánk, a jól induló, de fiatal Cupra márka számára megtiszteltetés, hogy bármilyen összefüggésbe hozzák az Audival, de az Audi Hungariánál másképp közelítik meg a kérdést, szerintük nekik kellett kiérdemelniük. „Ha nem lennénk jók, ha túl drágán dolgoznánk, ezt a terméket nem kaptuk volna meg” – mondják, amiben biztosan sok igazság van, de abban is, hogy a Terramart nyilván ott célszerű gyártani, ahol a vele szoros műszaki rokonságban lévő Q3-ast.
Van egy belsős mondás a cégnél: ne buzeráld a robotot, amíg működik!
Ezt a nyilvánvalóan komoly tapasztalatokon alapuló tanácsot szegték meg, amikor úgy tették a Terramar gyártására is alkalmassá a gépeket, hogy közben ütem szerint készültek a Q3-asok. Ez jóval bonyolultabb folyamat annál, minthogy a közös alapokra ezentúl ne csak egyedi Q3-as, hanem egyedi Terramar alkatrészek is kerülhessenek.
Csak egy példa: a Cupra brandjéhez a bronzszín mellett a matt fényezés is hozzátartozik – van némi képzavar a kifejezésben –, a győri üzemben viszont csak napi három matt lakkozáshoz volt kapacitás. Most már harminchoz van. Egy multicégnél nem különleges, hogy különböző nemzetiségű emberek dolgoznak együtt, egy német tulajdonú, magyarországi telephelynél sem, a cuprásításnál viszont még spanyol és olasz szakemberek is bekapcsolódtak a munkába, előbbiek azért, mert a márka mégiscsak spanyol, a Cuprák egyik erőssége, a dizájn pedig olasz meló.
A képgalériában sok minden érdekesség kiderül még a modellről és a gyártásról.
(Nyitókép forrása: Cupra)