A Duster a Dacia egyik legjobban eltalált és legnépszerűbb modellje, és a most bemutatott harmadik generációja ott folytatja, ahol az elődje abbahagyta. A Bigster által inspirált menő formával, ötletes részletekkel, és most először hibrid hajtással is itt a teljesen új Duster.

Nagy dobás volt a Daciától a Duster, a 2010-ben bemutatott szabadidő-terepjáró ugyanis úgy érkezett a manapság legdivatosabb kategóriába, hogy nem akart több lenni annál, mint amit ígért. A riválisaival szemben jól teljesített terepen, és éppen az őszinte egyszerűsége miatt lehetett szeretni. Nem is változtattak a bevált recepten, amikor 2017-ben bemutatták az utódját, ami minden téren jobb és igényesebb lett.

Az első két generáció eredeti és ráncfelvarrott változatai egymás mellé állítva jól mutatják a Duster evolúcióját

A Duster sikerét mutatja, hogy az eltelt idő alatt több mint 2,2 millió példányt adtak el belőle, most pedig itt a harmadik generációja, ami ugyanazt a koncepciót viszi tovább. Az alapokat már nem a régi padlólemez adja, hanem az a modernebb platform, amire a Sandero és a Jogger mellett a Renault Captur és Arkana is épül, és erre igazán látványos formájú, belevaló stílusú karosszériát rajzoltak a dizájnerek.

A Duster menőbb lett, mint valaha.

Nem lehet nem észrevenni, hogy az új Duster formáját a korábban bemutatott Bigster tanulmányautó inspirálta.

Határozott domborítások és éles vonalak adnak neki karaktert, az Y-alakú menetfény és a Dacia új logója azonnal felismerhetővé teszi, az elődjétől pedig a legkönnyebben a háromszög alakú hátsó lámpákról különböztetheted meg. A hátsó kilincseket az ablakkeretbe rejtették, és nem marad el az első sárvédők snorkelt idéző műanyag betétje sem.

Meglepő lehet, de az új platform ellenére a Duster méretei nem sokat változtak,

4,34 méteres hossza szinte változatlan, a tengelytávja másfél centivel még rövidebb is. A tervezők azonban jobban kihasználták a rendelkezésre álló teret, ezért a hátsó lábtér három centivel nagyobb lett, a csomagtartó mérete pedig 445-ről 472 literesre nőtt. A Duster is megkapta a Dacia praktikus tetősínjét, amit keresztbe is lehet fordítani.

Az új platform lehetővé tette, hogy modernebb hajtásláncokat kapjon a Duster.

Sokan sajnálni fogják, hogy a dízelmotor eltűnik a kínálatból, de a három benzines mindegyikét gazdaságos üzemre hangolták. A belépőmotor az ezer köbcentis, turbós háromhengeres 100 lóerővel, ami szériában benzin-gázüzemű. Az 50 literes benzintankja mellett ott az 50 literes gáztartály is, ami összesen 1300 kilométeres kombinált hatótávot ad ki.

Újdonság a Dacia kínálatában az 1,2 literes, turbós háromhengeres benzinmotor, ami 130 lóerőre képes, és 48 voltos mild hibrid rendszerrel látták el. A hatfokozatú kézi váltója mellé

összkerékhajtás is választható, amivel ezúttal is egészen bátran lehet majd terepre merészkedni.

21,7 centiméteres hasmagasságán kívül ebben segítik a vezetőt a választható üzemmódok, amiket havas, saras és homokos talajra szántak, nem marad el a lejtmenet-szabályzó sem.

Megkapja ezen kívül a Duster a Renault saját fejlesztésű full hibrid rendszerét,

amit a Joggerben is láttunk. Az 1,6 literes, 94 lóerős négyhengeres szívómotor mellé itt is 49 lóerős elektromotor társul, a kombinált teljesítmény 141 lóerő. 1,2 kilowattórás akkumulátoráról a hibrid Duster mindig elektromos módban indul, és városban is sokat kíméli a benzinmotort, ami összességében kedvező fogyasztást eredményez, ezzel léphet a dízel helyére a hibrid.

Belül is sokkal modernebb lett az új Duster, a műszerfalon pedig visszaköszönnek a karosszéria karakteres vonalai.

A számlapokat egy 7 colos színes kijelző is mutathatja, a középre tett érintőképernyő méretét pedig 8-ról 10 colosra növelték, de más márkákkal ellentétben ez nem jelenti azt, hogy minden funkciót ide költöztettek, a szellőzőnyílások alatt továbbra is maradt egy kapcsolósor. Az automata modell váltókarját csinos kapcsolóra cserélték.

Megőrizte praktikus kialakítását a Duster, amiben számtalan ügyes megoldást találunk,

például a telefonok, palackok és más tárgyak rögzítésére alkalmas rendszert, az újrahasznosított anyagból készült kerékjárati ívek és lökhárítóbetétek pedig jobban ellenállnak a karcolásoknak. A Jogger után a Duster is rendelhető kempingcsomaggal, 1,9 méter hosszú és 1,3 méter széles ágyat lehet kihajtani a csomagtérbe rögzíthető ládából. Már indulnánk is vele egy nagy kalandra!

Ez is érdekelhet:

Bigster néven egy nagyobb szabadidő-autóval készül a Dacia

A Duster nagytestvére lesz ez a dögös SUV.

Olcsó lakóautóvá alakítja a Joggert a Dacia új extrája

Szinte a legolcsóbb új kempingautó lesz a hétüléses kombiból.

A Jogger lett a Dacia történetének első hibrid autója

Már a Dacia is gyárt hibrid autót, nem is akármilyet.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A kutya az ember legjobb barátja, de miért és mióta? És miért ne lehetne a tiéd is?

Vezettük az új BMW X2-t, ami erősebb, látványosabb, mint volt

Csodálatosak a jégen táncoló öreg Lamborghinik

További cikkeink a témában