A Duster a Dacia egyik legjobban eltalált és legnépszerűbb modellje, és a most bemutatott harmadik generációja ott folytatja, ahol az elődje abbahagyta. A Bigster által inspirált menő formával, ötletes részletekkel, és most először hibrid hajtással is itt a teljesen új Duster.

Nagy dobás volt a Daciától a Duster, a 2010-ben bemutatott szabadidő-terepjáró ugyanis úgy érkezett a manapság legdivatosabb kategóriába, hogy nem akart több lenni annál, mint amit ígért. A riválisaival szemben jól teljesített terepen, és éppen az őszinte egyszerűsége miatt lehetett szeretni. Nem is változtattak a bevált recepten, amikor 2017-ben bemutatták az utódját, ami minden téren jobb és igényesebb lett.

Az első két generáció eredeti és ráncfelvarrott változatai egymás mellé állítva jól mutatják a Duster evolúcióját

A Duster sikerét mutatja, hogy az eltelt idő alatt több mint 2,2 millió példányt adtak el belőle, most pedig itt a harmadik generációja, ami ugyanazt a koncepciót viszi tovább. Az alapokat már nem a régi padlólemez adja, hanem az a modernebb platform, amire a Sandero és a Jogger mellett a Renault Captur és Arkana is épül, és erre igazán látványos formájú, belevaló stílusú karosszériát rajzoltak a dizájnerek.

A Duster menőbb lett, mint valaha.

Nem lehet nem észrevenni, hogy az új Duster formáját a korábban bemutatott Bigster tanulmányautó inspirálta.

Határozott domborítások és éles vonalak adnak neki karaktert, az Y-alakú menetfény és a Dacia új logója azonnal felismerhetővé teszi, az elődjétől pedig a legkönnyebben a háromszög alakú hátsó lámpákról különböztetheted meg. A hátsó kilincseket az ablakkeretbe rejtették, és nem marad el az első sárvédők snorkelt idéző műanyag betétje sem.

Meglepő lehet, de az új platform ellenére a Duster méretei nem sokat változtak,

4,34 méteres hossza szinte változatlan, a tengelytávja másfél centivel még rövidebb is. A tervezők azonban jobban kihasználták a rendelkezésre álló teret, ezért a hátsó lábtér három centivel nagyobb lett, a csomagtartó mérete pedig 445-ről 472 literesre nőtt. A Duster is megkapta a Dacia praktikus tetősínjét, amit keresztbe is lehet fordítani.

Az új platform lehetővé tette, hogy modernebb hajtásláncokat kapjon a Duster.

Sokan sajnálni fogják, hogy a dízelmotor eltűnik a kínálatból, de a három benzines mindegyikét gazdaságos üzemre hangolták. A belépőmotor az ezer köbcentis, turbós háromhengeres 100 lóerővel, ami szériában benzin-gázüzemű. Az 50 literes benzintankja mellett ott az 50 literes gáztartály is, ami összesen 1300 kilométeres kombinált hatótávot ad ki.

Újdonság a Dacia kínálatában az 1,2 literes, turbós háromhengeres benzinmotor, ami 130 lóerőre képes, és 48 voltos mild hibrid rendszerrel látták el. A hatfokozatú kézi váltója mellé

összkerékhajtás is választható, amivel ezúttal is egészen bátran lehet majd terepre merészkedni.

21,7 centiméteres hasmagasságán kívül ebben segítik a vezetőt a választható üzemmódok, amiket havas, saras és homokos talajra szántak, nem marad el a lejtmenet-szabályzó sem.

Megkapja ezen kívül a Duster a Renault saját fejlesztésű full hibrid rendszerét,

amit a Joggerben is láttunk. Az 1,6 literes, 94 lóerős négyhengeres szívómotor mellé itt is 49 lóerős elektromotor társul, a kombinált teljesítmény 141 lóerő. 1,2 kilowattórás akkumulátoráról a hibrid Duster mindig elektromos módban indul, és városban is sokat kíméli a benzinmotort, ami összességében kedvező fogyasztást eredményez, ezzel léphet a dízel helyére a hibrid.

Belül is sokkal modernebb lett az új Duster, a műszerfalon pedig visszaköszönnek a karosszéria karakteres vonalai.

A számlapokat egy 7 colos színes kijelző is mutathatja, a középre tett érintőképernyő méretét pedig 8-ról 10 colosra növelték, de más márkákkal ellentétben ez nem jelenti azt, hogy minden funkciót ide költöztettek, a szellőzőnyílások alatt továbbra is maradt egy kapcsolósor. Az automata modell váltókarját csinos kapcsolóra cserélték.

Megőrizte praktikus kialakítását a Duster, amiben számtalan ügyes megoldást találunk,

például a telefonok, palackok és más tárgyak rögzítésére alkalmas rendszert, az újrahasznosított anyagból készült kerékjárati ívek és lökhárítóbetétek pedig jobban ellenállnak a karcolásoknak. A Jogger után a Duster is rendelhető kempingcsomaggal, 1,9 méter hosszú és 1,3 méter széles ágyat lehet kihajtani a csomagtérbe rögzíthető ládából. Már indulnánk is vele egy nagy kalandra!

Ez is érdekelhet:

Bigster néven egy nagyobb szabadidő-autóval készül a Dacia

A Duster nagytestvére lesz ez a dögös SUV.

Olcsó lakóautóvá alakítja a Joggert a Dacia új extrája

Szinte a legolcsóbb új kempingautó lesz a hétüléses kombiból.

A Jogger lett a Dacia történetének első hibrid autója

Már a Dacia is gyárt hibrid autót, nem is akármilyet.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Nincs időm sportolni, de le akarok fogyni gyorsan! Hogy lehet ezt?

Az eredeti Honda NSX utódja lett volna ez a sportautó

Bámulatosan menő gyerekautó ez a Porsche 911 Dakar Junior

További cikkeink a témában