Régóta lehetett hallani, hogy a Duster nagyobb, akár hétüléses változatban is kapható testvérét tervezgeti a Dacia, és most meg is mutatták az új modell koncepcióját.
A Dacia sem maradt ki, amikor a Renault a napokban bejelentette a terveit, mivel készülnek a következő évekre. A legfontosabb, hogy a Dacia marad az, amiért eddig kedvelték a vásárlók, továbbra is a legjobb ár-érték arányú, lényegre törő autókat kínálja majd. De a márka több téren is feljebb lép, és most ennek az első lépését mutatták meg.
Az egyik legfontosabb újdonság a Dusternél nagyobb modell lesz, ennek az előzetese a Bigster Concept.
A robusztus formájú szabadidő-terepjáró 4,6 méter hosszú, azaz 28 centivel nagyobb, mint a Duster, és még annál is masszívabbnak néz ki. A méretnövekedéssel a hétüléses változat bemutatása is lehetővé válik, ezért az új modell a Lodgy helyére érkezik majd a kínálatban.
Mostantól a Dacia és a Lada egy üzleti egységbe kerül a Renault-csoporton belül,
és közösen próbálják meg minél jobban kihasználni a francia gyártó erőforrásait. Például a jelenleg használt négyről egyre csökkentik a padlólemezek számát, ez pedig a CMF-B lesz, amire a Clio, a Captur és most már a nemrég bemutatott új Sandero és Logan is épül.
A Dacia továbbra is őszinte márka lesz, mint mondják, náluk nem lesz felesleges csillogás, műkróm és műalumínium,
a karosszéria műanyag védőelemei azonban újrahasznosított anyagokból készülnek. Az is kiderült, hogy a Dacia is megkapja a Renault újonnan bemutatott hibrid hajtásláncát, amivel műszaki téren is feljebb léphet a márka.
A napokban érkezik a magyarországi kereskedésekbe a vadonatúj Sandero és Logan, és még az idei évre ígérik a Dacia elektromos autója, a Spring bevezetését is. 2025-ig további három új Dacia érkezésére számíthatunk, ezek egyike lesz a Duster nagytestvére, és ha tényleg ebben a formában kerül gyártásba a Bigster, akkor már most rajongunk érte.