Az előzetes után részleteket is elárult a Dacia a Sandero és Logan harmadik generációjáról, ami többé már nem a Renault levetett technikáját használja, hanem teljesen modern alapokra épül, ezért minden téren jobb autónak ígérkezik.

Még feljebb lép a Dacia két kompakt modellje, a Sandero és Logan, már nem kell megelégedniük a Renault régebbi technikájával. 2004-ben még az egyszerűségével és olcsóságával hódított a márka, de aztán egyre feljebb lépett, és a Sandero és Logan most bemutatott harmadik szériáját már bátran oda lehet állítani a legújabb konkurensek mellé.

Az újdonság az elődjével ellentétben nem a Renault korábbi, hanem a legújabb, CMF-B padlólemezére épül,

akárcsak a Clio és a Captur, vagy a Nissan Juke. A modern alapoknak köszönhető, hogy a karosszéria könnyebb és merevebb lett, amivel biztonságosabb és takarékosabb is lehetett az új Sandero és Logan.

Az új padlólemezzel a méretek is változtak, a Sandero hossza 4,09 méteresre, a tengelytávja 2,6 méteresre nőtt,

ami két centivel nagyobb az elődjénél, és még a jelenlegi Clióénál is. Az utastér még tágasabb lett, az eddig sem kicsi hátsó lábtér négy centivel bővült, a csomagtér a Sandero esetén 328 literes, 8 literrel nagyobb lett.

Az elődjénél 3,6 centivel hosszabb, 4,4 méter hosszú Logan csomagtartója 18 literrel 528 literesre bővült,

a teret csomagrendezővel lehet felosztani, a raktér fedele a távirányítóról pattintható fel, és a rakodómagasság is csökkent. A lépcsőshátú Dacia kiváltsága az első ülések hátuljáról felhajtható pohártartós asztalka.

Az ötajtós Sandero és a lépcsőshátú Logan karosszériája is formásabb,

az igényesebb kilincsekkel és tükrökkel színvonalasabb autó benyomását keltik. Szélesebb lett a hűtőmaszk, a karcsúbb fényszórók meglepetésre szériában LED-esek, a nappali menetfényeket és a hátsó lámpákat látványos Y-alakú formába rendezték. A Sandero hátulról nézve akár egy Clio is lehetne.

A Sandero továbbra is kapható lesz szabadidős Stepway változatban.

A szériamodell 13,3 centiméteréhez képest 17,4 centis a hasmagassága, a karosszériát körben fényezetlen fekete elemekkel védik, az orra és még a domborított motorháztetője is egyedi. Praktikus, hogy a moduláris tetősíneket kereszttartóként is fel lehet pattintani.

A belső tér továbbra is egyszerű, de a műszerfalra került szövetkárpittal igényesebb, és ami fontosabb, jobban felszerelt lesz.

Az opciók közt automata klímát, esőérzékelős ablaktörlőt, automata fényszórót, kártyás kulcsnélküli nyitást és indítást, tolatókamerát, és még elektromos kéziféket is találni. Most először elektromosan nyitható napfénytető is rendelhető.

A Dacia háromféle megoldást kínál a multimédiás rendszerre.

Az alapváltozatban nincs képernyő, a műszerfalra a saját telefonunkat lehet felpattintani, amivel csatlakozhatunk az autóhoz.

A középső modell 8 colos érintőképernyőt kap okostelefon-tükrözéssel és telefontartóval, a csúcsváltozatban gyári navigáció és vezeték nélküli Android Autó és Apple CarPlay is van.

Sokat fejlődött a Sandero és a Logan biztonsága is, a masszívabb karosszériában széria a hat légzsák, a sebességkorlátozó és a vészhívó rendszer. A felszereltségtől függően olyan asszisztensek jelennek meg az autóban, mint

az automatikus vészfékező, a holttérfigyelő, az emelkedőn elindulást segítő rendszer és a parkoló asszisztens.

A motorkínálat kizárólag egyliteres, háromhengeres erőforrásokból áll.

A belépőmodell szívómotorja 65 lóerős, amihez ötfokozatú váltó jár, helyette választható a turbós motor 90 lóerővel és hatfokozatú kézi váltóval vagy fokozatmentes CVT-vel. Dízel nem lesz, helyette a turbós motor 100 lóerős és gyárilag LPG-üzeműre alakított változatát kínálja a Dacia.

A Sandero és a Logan mellé nem tér vissza a nagy csomagtartós MCV kombi, és bár a platform lehetőséget adna rá, a Clióval ellentétben hibrid sem lesz, a Dacia elvégre mégis a Renault diszkontmárkája. Már csak egy jó ár kell hozzá, hogy a modern Sandero és Logan ismét nagyot hódítson az újautó-piacon.

Ez is érdekelhet:

A Dacia a legolcsóbb elektromos autón dolgozik

Jövőre kerül gyártásba a Spring.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában