A Dacia óriási fejlődésen ment keresztül az utóbbi két évtizedben, és miután tisztán elektromos hajtású autója már van a márkának, most bemutatkozott az első hibridje is, amit a Joggerből építettek.
Még akár pár éve sem gondoltuk volna, hogy egyszer hibridet kínál majd a jó áron adott egyszerű autóiról ismert Dacia, de jövőre ez az idő is eljön. A Jogger az a hétüléses, kombiszerű családi autó, ami a Logan MCV és a Lodgy koncepcióját folytatja, és már a bemutatóján elárulták, hogy később hibrid változatra is számíthatunk belőle.
Szükség is volt a hibridre, a Dacia ugyanis egyáltalán nem kínál dízelt ebből a modellből,
ezért a Jogger vevői eddig csak egyliteres, háromhengeres motorral vehették az autót, 110 lóerős benzines vagy 100 lóerős benzin-gázüzemű változatban, kizárólag kézi váltóval. A hibrid lesz az egyetlen automata Jogger, a hajtáslánca pedig ismerős lehet több Renault-modellből.
A Jogger ugyanazt a hibrid rendszert kapja meg, mint amit a Clio, a Captur és a Juke is.
A benzinmotorja 1,6 literes, 90 lóerős négyhengeres szívómotor, ehhez egy 50 lóerős meghajtó elektromotor és egy indítógenerátor tartozik, a kuplung nélküli sebességváltó a benzinmotor négy és az elektromotor két fokozata közt váltogat automatikusan.
A kombinált teljesítmény 140 lóerő, és a fogyasztása ugyan egyelőre nem derült ki, de az igen, hogy 900 kilométert is képes lesz megtenni egy tankolással. Ráadásul a Jogger Hybrid lesz az első Dacia, ami színes digitális műszeregységet kap, a Renault-nál ismerős kisebbik, 7 colos kijelzővel, és az elektromos kézifék is szériafelszerelés lesz hozzá.
A Joggert még csak idén vezették be, de már 83 ezer megrendelés futott be rá. A Dacia egyelőre nem árulta el a hibrid Jogger magyarországi árát, de a 24 600 eurós francia árából következtetve a piac legolcsóbb hibrid családi autójának ígérkezik, ami hétüléses változatban is kapható lesz. Az első példányok érkezésére tavasszal számíthatunk.
Ez is érdekelhet: