A Qashqai után a Nissan kisebbik crossovere is hibrid hajtást kap, de nem ugyanolyat: a testvérmodelljének tekinthető Renault Capturből érkezik a technika a Juke alá.
A Nissan bemutatta a Juke hibrid változatát, és a paraméterei ismerősek lehetnek. Nem véletlenül, hiszen a japán márka kisebbik crossovere ugyanarra a műszaki alapra épül, mint a Renault Captur, ezért az abban megismert hibrid technika költözik a formabontó lemezek alá. A hibrid Juke ezzel érdekes ajánlat lesz a kategóriájában.
A hibriddel együtt a szívómotor is visszatér a Nissan Juke kínálatába,
az orrában ugyanis egy 1,6 literes, 94 lóerős négyhengeres benzines dolgozik, amihez egy 49 lóerős és 205 Nm-re képes villanymotor kapcsolódik, továbbá ott van még a 15 kilowattos indítómotor-generátor is a fedélzeten. A kombinált teljesítmény a Captur mintájára 140 lóerő.
A Renault-hoz hasonlóan a Nissan is a speciális, tengelykapcsoló nélküli automatizált sebességváltót kapja, a benzinmotor számára négy, a villanymotornak két fokozattal. A hibrid Juke mindig elektromosan indul, és akár 55 km/órával is haladhat a belsőégésű motor nélkül.
A városi forgalomban akár az idő 80 százalékában pihenhet a benzines motor.
Az energia tárolását 1,2 kilowattórás akkumulátorra bízzák, ami a csomagtartóból vett el némi helyet, ezért a mérete 68 literrel 354 literesre csökkent.
A Juke Hybrid azonban jóval takarékosabb lett az eddigi egyetlen változatánál,
az egyliteres, turbós háromhengeres benzinesnél: átlagosan 20 százalékkal (5,2 l/100 km), városban akár 40 százalékkal is.
A Juke formája még mindig frissnek mondható, ezért a hibrid változat bevezetésével csak egy pár apróságon változtattak. A hűtőmaszkot burkoltabbra cserélték, és a jobb aerodinamika érdekében módosították a lökhárítót, valamint a hátsó légterelőt is. A képet a tisztán elektromos hajtású Ariya stílusában készült 19 colos kerekek teszik teljessé.
Ez is érdekelhet: