2021-es bemutatása óta 140 ezer Dacia Spring ment el, és a magánvásárlók között Európa harmadik legnépszerűbb elektromos autójának számít. A kívül-belül megújult Springet még nem vezettük, de megvolt az első ülőpróba.

Ahhoz, hogy az elektromos autók igazából értelmet nyerjenek, sokkal több olyan városi villanyautó kéne, mint a Dacia Spring. Ezeket zömében nem használják többet napi 40 kilométernél, és leginkább otthon, vagy melóhelyen töltik. A 2021-ben bemutatott Dacia Spring a mostani megújulásával nem ugrott hatalmasat műszaki szinten, de sokkal menőbb lett.

A Dusterhez hasonló kúlság figyelhető meg a külső és belső részletein, a védjegynek számító fektetett Y jól mutat a lámpákon, és vidám részletekkel, például városi látképre emlékeztető betétekkel dobták fel a lökhárítókat. A belső is hasonlóan vidám, fiatalos, klassz.

És milyen egy jó városi kocsi? Kicsi, könnyű, fordulékony és praktikus. Ezt mind tudja a Spring is.

3,7 méter hosszú, 4,8 méter sugarú körön megfordul, és bárhova nyúlunk benne, ügyesen megálmodott részletekbe botlik a kezünk. A bepattintható pohártartót 3D nyomtatóval készítik, a Dusterhez hasonlóan YouClip horgokra akaszthatjuk az utólag megvásárolható telefontartót, hátizsákot vagy a három-az-egyben pohártartó, akasztó, zseblámpa mindenest. A kesztyűtartó hatalmas, és kettő is van belőle, és végre az autó orrába is pakolhatunk 35 liternyi cuccot, ha megvesszük az idevaló mobil rekeszt. Növelték a csomagtartó méretét is, 308 literre. Fura, hogy a csomagtérajtón továbbra sincs burkolat, de egy olcsónak tervezett kisautónál ez megbocsátható.

A kormány mögött ülve sem fogy ki az öröm belőlem.

A színek, formák, anyagok ügyes kavalkádjától jobb kedvű lesz a Springben mindenki.

Jól mutat a digitális 7 colos műszerfal, a középső 10 colos kijelző pedig felszereltségtől függően élő forgalmi információk alapján navigál. De ha ragaszkodunk a saját telefonos navihoz, akkor ott a vezeték nélküli Apple CarPlay vagy Android Auto. Az USB-C csatlakozót jobban használható helyre, a középkonzol aljára tették, és kettő is van belőle.

A kormány fel-le állítható, eddig ugye teljesen fix volt. Emberhely nagyjából annyi van a Springben, mint eddig is volt. Ha nagyon muszáj, egy 180-as vezető mögött elfér egy hasonló termetű egyén, de nem lesz tőle túl boldog, ha Miskolcig kell menni. De addig úgy sem megy senki egy Springgel, mert nem arra találták ki.

Még mindig egy tonna alatt van a súlya, pedig egy sor új extra került bele. Viszont az akkumulátor kapacitását nem növelték – maradt 26,8 kWh –, ennek ellenére azt ígérik, hogy 220 kilométeres hatótávot tud mindegyik verzió, legyen 45 vagy 65 lóerős. Duplán aláhúzva, hogy

a Spring egy városi autó, amiben nincs nagy jelentősége annak, hogy 20 vagy 15 másodperc alatt gyorsul százra.

A korábbi Spring-használók adatait elemezve az autók átlagsebessége egészen pontosan 37 km/óra.

Tölteni ugyanúgy lehet a Springet, mint eddig. AC-ről maximum 7 kW-tal, DC-ről 30-cal. Ez egyébként csak a két jobban felszerelt verzióban van benne,

a legolcsóbb Springben nincs DC töltési lehetőség, és például légkondi sem.

Van viszont mindegyik autóban vezetést támogató rendszer, táblafelismerővel, sávtartóval, és vezetőéberség-figyelővel. És hogy ezeket könnyű legyen kedvünk szerint konfigurálni, egy gyorsgombbal azonnal a menü megfelelő helyére juthatunk.

Eddig nem volt regeneratív fékezés a Springben, most már van, ha B-be húzzuk a váltókart, és újdonság a V2L (vehicle-to-load) opció, amivel egy adapter segítségével 230 voltos áramforrásként használhatjuk Springünket. Apropó váltókar, sokan utálták a tekerős váltókart, nekik meghallgattatott a szavuk, praktikusabb billenőkapcsoló került a helyére.

Mivel Smartot nem nagyon kapni, feltételezhető, hogy a Spring lesz továbbra is a legolcsóbb elektromos autó a piacon.

Hogy pontosan mennyit jelent az olcsóság, azt még nem tudjuk, valamikor tavasszal kezdődik meg az előértékesítés, és nyár környékén érkeznek az első autók. És még valami: ha egy Spring haszonjármű lenne az álmunk, az sem álom: 1085 literes csomagtartóval, visszaigényelhető áfával is elérhető lesz a Spring Cargo. És még valami: az angolok kedvéért jobbkormányos kivitel is készül.

Ez is érdekelhet:

Baromi menő lett a vadonatúj Dacia Duster

Az új Dusterből már nem lesz dízel, de most először lesz belőle hibrid.

Sebastien Loebbel indul a Dacia a Dakar-ralin

360 lóerős biturbó V6-ossal hajtott versenyautót mutatott be a Dacia.

Olcsó lakóautóvá alakítja a Joggert a Dacia új extrája

Szinte a legolcsóbb új kempingautó lesz a hétüléses kombiból.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés