A Dacia jövőre elindul a Dakar-ralin, és ehhez egy elég erős csapatot állítottak össze. A 360 lóerős Sandrider versenyautót többek közt a kilencszeres rali-világbajnok Sebastien Loeb vezeti a sivatagi futamokon.

A hetvenes évek vége óta a Dakar-ralin indult már egy pár érdekes versenyautó a Lada Samarától a Porsche 911-ig. Nem gondoltuk volna, hogy egyszer a Dacia is rajthoz áll a Dakaron, de 2025-ben ez is elérkezik. Miért is ne indulnának ezen a kimerítő sivatagi futamon, amikor a márkát éppen a masszív, strapabíró Dusterről ismerjük? Ha pedig belefogtak, akkor nem veszik félvállról a feladatot: olyan ígéretes versenyautót és csapatot mutattak be, amivel máris a győzelem lehet a céljuk.

A Sandrider névre keresztelt versenyautóval a Dakar-rali csúcskategóriájában indul a Dacia.

A motorsportban nagy névnek számító Prodrive versenyautóját vették alapul, amivel már több szezont futottak a Dakaron, és most a legapróbb részletig továbbfejlesztették. A 4,14 méter hosszú, 2,29 méter széles és 1,81 méter magas Sandrider dizájnja futurisztikusnak tűnik, de teljesen funkcionális, minden részletét a sivatagi versenyzést szem előtt tartva alakították ki.

A fejlesztése során a versenyzők tapasztalatait is figyelembe vették, így például sokkal könnyebb hozzáférni a pótkerekekhez, a kerékcsavarokat pedig a karosszériába épített mágneses felületre lehet tapasztani, hogy ne vesszenek el. A rövid és lejtős motorházfedél javítja a kilátást, a szénszálas anyagból készült karosszériára pedig egy új találmány, az infravörös sugarakat visszaverő bevonat került, amivel kevésbé forrósodik fel a kabin.

A kategória prototípusaihoz képest 15 kilogrammal könnyebb autót bivalyerős motorral szerelték fel.

A Renault-Nissan szövetségből származó 3 literes biturbó V6-os 360 lóerőre és 539 Nm nyomatékra képes, és egy hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül mind a négy kereket hajtja. A Dacia tehát nem egy hibrid megoldást választott, mint az idei Dakar-győztes Audi, a benzinmotorját ugyanakkor az Aramco szintetikus üzemanyagával fogják tankolni.

Nem bíznak semmit a véletlenre a Daciánál, ezért olyan csapatot állítottak össze, akik eséllyel indulnak a győzelemért.

A kilencszeres rali-világbajnok Sebastien Loeb már 2016 óta indul a Dakaron, ezért jól ismeri a futamot, akárcsak csapattársa, Nasszer el-Attija, aki eddig ötször nyerte meg a sivatagi futamot. A csapatot erősíti Cristina Gutierrez Herrero, aki eddig nyolcszor indult a Dakaron, és Jutta Kleinschmidt után a második nő, aki győzni tudott, igaz, egyelőre csak a kategóriájában.

Szoros lesz a Dacia programja, a most bemutatott versenyautót ugyanis nyáron már Marokkóban tesztelik, az első éles bevetése pedig a marokkói tereprali-világbajnoki futam lesz idén októberben. 2025-ben aztán elsőként állhat a Dacia a Dakar-rali rajtjához, amit intenzív motorsport-program követ majd, az utána következő két évben még biztosan számolnak a sivatagi futammal, a folytatást pedig majd meglátják. Kíváncsian várjuk, hogyan szerepelnek!

Ez is érdekelhet:

Látványos képeken az idei Dakar-rali, ahol Carlos Sainz és az Audi történelmet írt

Carlos Sainz negyedszerre nyerte meg a Dakar-ralit, az Audi most először.

34 év után újra rajthoz áll egy Lada Niva a Dakar-ralin

A nyolcvanas évekbeli sikerek emlékére.

Baromi menő lett a vadonatúj Dacia Duster

Az új Dusterből már nem lesz dízel, de most először lesz belőle hibrid.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Többször is előfordult már, hogy hárman harcolnak a vb-címért az utolsó futamon

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés