A Dacia jövőre elindul a Dakar-ralin, és ehhez egy elég erős csapatot állítottak össze. A 360 lóerős Sandrider versenyautót többek közt a kilencszeres rali-világbajnok Sebastien Loeb vezeti a sivatagi futamokon.

A hetvenes évek vége óta a Dakar-ralin indult már egy pár érdekes versenyautó a Lada Samarától a Porsche 911-ig. Nem gondoltuk volna, hogy egyszer a Dacia is rajthoz áll a Dakaron, de 2025-ben ez is elérkezik. Miért is ne indulnának ezen a kimerítő sivatagi futamon, amikor a márkát éppen a masszív, strapabíró Dusterről ismerjük? Ha pedig belefogtak, akkor nem veszik félvállról a feladatot: olyan ígéretes versenyautót és csapatot mutattak be, amivel máris a győzelem lehet a céljuk.

A Sandrider névre keresztelt versenyautóval a Dakar-rali csúcskategóriájában indul a Dacia.

A motorsportban nagy névnek számító Prodrive versenyautóját vették alapul, amivel már több szezont futottak a Dakaron, és most a legapróbb részletig továbbfejlesztették. A 4,14 méter hosszú, 2,29 méter széles és 1,81 méter magas Sandrider dizájnja futurisztikusnak tűnik, de teljesen funkcionális, minden részletét a sivatagi versenyzést szem előtt tartva alakították ki.

A fejlesztése során a versenyzők tapasztalatait is figyelembe vették, így például sokkal könnyebb hozzáférni a pótkerekekhez, a kerékcsavarokat pedig a karosszériába épített mágneses felületre lehet tapasztani, hogy ne vesszenek el. A rövid és lejtős motorházfedél javítja a kilátást, a szénszálas anyagból készült karosszériára pedig egy új találmány, az infravörös sugarakat visszaverő bevonat került, amivel kevésbé forrósodik fel a kabin.

A kategória prototípusaihoz képest 15 kilogrammal könnyebb autót bivalyerős motorral szerelték fel.

A Renault-Nissan szövetségből származó 3 literes biturbó V6-os 360 lóerőre és 539 Nm nyomatékra képes, és egy hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül mind a négy kereket hajtja. A Dacia tehát nem egy hibrid megoldást választott, mint az idei Dakar-győztes Audi, a benzinmotorját ugyanakkor az Aramco szintetikus üzemanyagával fogják tankolni.

Nem bíznak semmit a véletlenre a Daciánál, ezért olyan csapatot állítottak össze, akik eséllyel indulnak a győzelemért.

A kilencszeres rali-világbajnok Sebastien Loeb már 2016 óta indul a Dakaron, ezért jól ismeri a futamot, akárcsak csapattársa, Nasszer el-Attija, aki eddig ötször nyerte meg a sivatagi futamot. A csapatot erősíti Cristina Gutierrez Herrero, aki eddig nyolcszor indult a Dakaron, és Jutta Kleinschmidt után a második nő, aki győzni tudott, igaz, egyelőre csak a kategóriájában.

Szoros lesz a Dacia programja, a most bemutatott versenyautót ugyanis nyáron már Marokkóban tesztelik, az első éles bevetése pedig a marokkói tereprali-világbajnoki futam lesz idén októberben. 2025-ben aztán elsőként állhat a Dacia a Dakar-rali rajtjához, amit intenzív motorsport-program követ majd, az utána következő két évben még biztosan számolnak a sivatagi futammal, a folytatást pedig majd meglátják. Kíváncsian várjuk, hogyan szerepelnek!

Ez is érdekelhet:

Látványos képeken az idei Dakar-rali, ahol Carlos Sainz és az Audi történelmet írt

Carlos Sainz negyedszerre nyerte meg a Dakar-ralit, az Audi most először.

34 év után újra rajthoz áll egy Lada Niva a Dakar-ralin

A nyolcvanas évekbeli sikerek emlékére.

Baromi menő lett a vadonatúj Dacia Duster

Az új Dusterből már nem lesz dízel, de most először lesz belőle hibrid.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Téli bőrápolás férfiaknak: miért van rá most jobban szükséged, mint valaha?

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

Itt az a Xiaomi, ami szembeszáll a csúcstelefonokkal

További cikkeink a témában
Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt
Hirdetés