A kilencvenes évek egyik álomautója a Viper, és a 8 literes V10-es motorral hajtott típusból nemrég egy kivételes állapotú példány került új tulajdonosához.
A Viper ötlete eredetileg 1988 végén fogant a Chrysler formatervező stúdiójában. A márka vezére, Bob Lutz kérte arra a Chrysler-dizájner Tom Gale-t, hogy alkossa meg egy modern Cobra koncepcióját. A prototípust 1989-ben állították ki a detroiti autószalonon, és olyan elsöprő sikert aratott, hogy azonnal megbízták a mérnököket a sorozatgyártásra szánt változat kidolgozásával.
Lee Iacocca elnök még vonakodott a gyártásba küldéshez szükséges 70 millió dollár jóváhagyásán, mondván kockázatos a megtérülése, de a munka már javában folyt a sportautón. A motorja a Dodge Ram 5,9 literes V8-asából készült, két henger hozzáadásával 8 literes V10-est alkottak belőle,
az alumínium erőforrást az akkor még a Chryslerhez tartozó Lamborghini tökéletesítette.
1990-re készült el a gyártásba szánt változat, és Iacocca jóváhagyása is megérkezett, ezért semmi sem állt a Viper sikerének útjába.
Az egyik első példányt Carroll Shelby vezette az Indianapolis 500 mezőnye előtt,
majd 1991 végén az újságírók is kipróbálhatták az autókat, a kereskedelmi értékesítés 1992 januárjában kezdődött.
Az 52 ezer dollárért kínált Viper hatalmas érdeklődést keltett a Dodge iránt a rajongók körében.
Az üvegszálas karosszériája alatt 400 lóerőt teljesített a V10-es motorja, amivel 4,5 másodperc alatt gyorsult százra, a végsebessége elérte a 265 km/órát. A 17 colos kerekeire hátul 335/35 méretű abroncsok kerültek, amire szükség is volt a megfelelő tapadáshoz.
A képeken látható példány tulajdonosa szerint
„sok szupersportautót vezettem már, újakat és régieket is, de ez azon kevesek egyike, amelyek a frászt hozzák rám”.
Azt is hozzáteszi, hogy aki olyan sportautót keres, amivel kényelmesen és nyugodtan eljuthat a céljához, inkább keressen magának egy Aston Martint!
A jellegzetesen vörös színre fényezett Vipert 1995-ben vásárolták egy 1927 óta működő Chrysler-kereskedésben.
Egy haláleset miatt azonban alig használták, 20 éves korában számították be ugyanabban a kereskedésben, ahol újonnan vették, és a sérülésmentes sportautó órája ekkor mindössze 1500 mérföldet mutatott.
2015-ben került az Egyesült Királyságba, és csak alig száz mérföldet mentek vele, az ideje nagy részét klímás garázsban töltötte. Az egyik utolsó oldalsó kipufogóvéges Viper így került a Bonhams goodwoodi aukciójára, ahol 45 333 fontot adtak érte, ez közel 19 millió forintnak felel meg.
Jutányos ár a kilencvenes évek álomautójának ennyire tökéletes állapotú példányáért!