Igazi poszterautó a Dodge Viper GTS, mely legenda a sportautók között. A lapos és széles, agresszív kiállású gép tízhengeres motorja mindent elhomályosít.

1989 januárjában kezdték meg az első Dodge Viper prototípus tesztelését, melyből aztán az a kétüléses, nyitott sportautó született, melyet a modern kor Shelby Cobrájának szántak. Az első generáció azonban bármennyire is kívánatos volt, nem kapott túl jó kritikákat, de ez nem számít, mert egy ilyen 6843 kilométert futott GTS-be még most is bárki beleülne.

Tényleg úgy néz ki, mintha valami mérges kígyó volna a lapos fényszóróival és az alsó légbeömlőkkel, de a Dodge Viper egészen máshogy vadállat. Eredetileg rendes oldalablakai és teteje sem volt, amihez képest egyértelmű előrelépés a GTS. Ez az autó élénk kék színével és páros fehér csíkjaival úgy néz ki, mintha poszterről gurult volna le.
Lee Iacocca először nem hagyta jóvá a fejlesztéshez szükséges hetvenmillió dolláros keretet, mert hiába fogadta kitörő lelkesedés a Dodge sportautó koncepcióját, nem volt biztos benne, hogy ez egy megtérülő befektetés lesz a vállalatnak. A fejlesztés végül 1989 márciusában kezdődött meg Roy Sjoberg főmérnök vezetésével, aki nyolcvanöt embert toborzott a Team Viperbe.
Minden más teljesen lényegtelen, mert a Dodge Viper GTS valójában a tízhengeres motorról szól. A több mint 300 kilós blokk az autó legfőbb vonzereje, a többi nagyjából 1,2 tonna szinte csak körítés hozzá. 8,0 literes, szívó benzinmotorja 450 lóerős, amivel a Viper GTS 4,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra. Annyira mindent a vezetőre bíztak, hogy még ABS-t is csak 2001-ben szereltek bele, de ez itt egy 1996-os autó.
Úgy néz ki, mintha az első Viper kupé változata volna, ami a stíluselemeket tekintve tökéletesen igaz is, de a GTS több mint 90 százalékban tartalmaz új alkatrészeket. A futómű egyes acél elemeit alumíniumra cserélték, amivel közel 300 kilogrammot takarítottak meg. Megmaradt a levehető keménytetős változat, nem felszerelhető, hanem hagyományosan leengedhető üveggel.
Nagyon sok kritika érte a Dodge Vipert az utastere miatt, amiben tolongtak a hitvány műanyagok, mert mindent a funkciónak rendeltek alá. Egész egyszerűen lényegtelen, hogy milyenek a szellőzők, a műszerfal. Sorakoznak a kiegészítő műszerek, ott a hatfokozatú BorgWarner kézi váltó, ennyi legyen elég.
Lágy és gömbölyű vonalai vannak, mégis végtelenül agresszív jelenség a Dodge Viper GTS, mely a 90-es évek egyik legjellegzetesebb autója. Vezetési élményéről sokat elmond, hogy egyesek imádják vele a küzdelmet, mások szerint soha nem született még ennyire pocsékul vezethető sportautó. Azzal azonban senki nem vitatkozhat, hogy álmodozni könnyen lehet róla.

Ez is érdekelhet:

Még szinte be sem járatták ezt a 26 éves Dodge Vipert

Kivételes állapotú példányt mutatunk a kilencvenes évek legendás sportautójából.

Mutatjuk Richard Hammond tíz kedvenc szárnyát

Ezek a sportkocsik benned is mély nyomot hagynak.

1040 lóerővel búcsúzik a Dodge Challenger Demon

Ha gyorsulásról van szó, akkor még egy Teslát is képes zavarba hozni.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Többször is előfordult már, hogy hárman harcolnak a vb-címért az utolsó futamon

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés