A Demon eddig is a Challenger valaha készült legerősebb változata volt, de a típus gyártásának befejezése felé a Dodge kihozott egy még extrémebb kivitelt belőle.
Hamarosan befejeződik a Charger és Challenger jelenlegi generációjának gyártása, és a Dodge már el is kezdte kihozni a limitált szériás búcsúmodelleket. Az egyikük azért érdemes a figyelemre, mert nemcsak dizájnban tér el, hanem jóval izmosabb is lett, a gyorsulásával még a legerősebb elektromos autókat is képes zavarba hozni.
A Demon eddig is a Challenger csúcsmodellje volt, a kompresszoros V8-as motorja 851 lóerőre képes. A gyártása már 2019-ben befejeződött, de
a Dodge most újra elővette a típust, és Demon 170 néven kihozott egy búcsúszériát belőle.
Ha pedig már felélesztették, akkor tovább izmosították, és etanollal tankolva még nagyobb teljesítményt hoztak ki belőle.
Az új Demon ezekkel a módosításokkal nem kevesebb, mint 1040 lóerőre és 1280 Nm nyomaték leadására képes.
Szuperszéles, 315 milliméteres hátsó abroncsaival pedig elképesztő rajtokat tudhat le, a Dodge szerint 1,66 másodperc alatt éri el a 60 mérföldes óránkénti sebességet, azaz a közel 100 km/órát, amivel az elektromos autóknak is feladja a leckét.
Nem sokan élvezhetik ki ezt a pokoli gyorsulást, a Dodge ugyanis a Demon 170-et is limitált szériában gyártja majd. Háromezer példány kerül az Egyesült Államokba, és további háromszáz a kanadai piacra, ezért az európai utakra legfeljebb szürkeimporttal juthat el. Az utódja pedig egészen más lesz, egy elektromos autó, amit a Charger Daytona koncepció vetített előre.
Ez is érdekelhet: