Az elektromos autózás korában is lesz helye az izomautóknak, ezt mutatja meg a Dodge koncepciója. A retró stílusú Charger Daytona SRT-nek hangja is van, de még milyen!
Az amerikai izomautóról az öblös hangú nyolchengeres motorok és a brutális formák juthatnak eszedbe, és mivel a jelenlegi Charger és Challenger pályafutása a végéhez közeledik, itt volt az ideje, hogy a Dodge kitalálja, mihez kezd vele a jövőben. A most bemutatott Charger Daytona SRT Concept azt mutatja meg, milyen lesz az izomautó az elektromos autózás korában.
Az új Charger visszatér a gyökereihez, négyajtós szedán helyett ismét kétajtós sportautó lesz.
A dizájnja továbbra is múltidéző, a karakteres formája leginkább a ’68-ban bemutatott szériát juttatja eszünkbe. A klasszikus arányaival, a szögletes orrával és a széles hátsó fénycsíkjával azonnal Chargernek ismerheted fel majd az új modellt is.
A koncepcióautó érdekessége, hogy ami hűtőmaszknak látszik rajta, az valójában egy légterelő elem,
az itt belépő levegő a leszorítóerőt növeli az autó orrán. Még érdekesebb, hogy kipufogórendszere is lesz az elektromos izomautónak. A Fratzonic névre keresztelt rendszer csövekből és rezonátorból áll össze, és egy V8-aséra emlékeztető robajt ad ki.
A belső tér is egyesíti a múltat a jövővel, a 16 colos műszeregység mellé 12,3 colos érintőképernyő és head-up display is került, a vörösen izzó hangulatfény izgalmas részlet.
A Charger Daytona SRT egy hagyományos túrakocsi négy üléssel, a hátsó támlákat ledöntve praktikus csomagtérrel.
A nagy panorámatető szintén újdonság lesz a Charger kínálatában.
A Dodge még nem árulta el a Charger Daytona SRT teljesítményét, de ne legyenek kétségeink,
hogy a két elektromotorral simán erősebb tud lenni, mint a 707 lóerős Hellcat, a 800 voltos rendszerrel a töltése is gyorsan megy majd. A megjelenésére egy kicsit várnunk kell, a jelenlegi Charger és Challenger még 2023-ig készül, az elektromos utódjuk ezt követően érkezhet.
Az elektromos kipufogó hangját meg is hallgathatod ezen a videón:
Ez is érdekelhet: