A hetvenes évek óta gyártja a Super Seven receptje alapján sportautóit a holland Donkervoort, és a legújabb alkotásuk nemcsak rendkívül feltűnő, hanem egészen elképesztő is lett: 750 kilogrammra jut 500 lóerő ebben az öthengeres élménygépben.

1978-ban alapította sportautógyártó manufaktúráját Joop Donkervoort, és a hollandiai cég műhelyéből azóta a Super Seven receptje alapján készített sportkocsik kerülnek ki. A márka még mindig a család kezében van, a legújabb modelljük például a jelenlegi tulajdonos lányának születési éve után kapta az F22 nevet.

A kilencvenes években váltott a Ford-technikáról Audira a holland műhely, és a legújabb sportautójukban is győri gyártású motor dolgozik. A 2,5 literes, öthengeres TFSI kereken 500 lóerőre és 640 Nm nyomaték leadására képes, de

az Audikkal ellentétben csak a hátsó kerekeket hajtja, méghozzá ötfokozatú manuális váltón keresztül.
A mindössze öt fokozatra magyarázat, hogy ez a váltómű 12 kilogrammal könnyebb,

mintha hatfokozatút használtak volna, és a Donkervoort számára minden gramm fontos. A kétüléses sportautójuk ugyanis csak 750 kilogrammot nyom, ezzel 2,5 másodperc alatt rajtol százra, és a kétszáz is megvan 7,5 másodperc alatt, a vége 290 km/óra.

A klasszikus stílusú dizájn alatt csúcstechnika dolgozik, például az aktív futómű magasságát 35 milliméteres úton lehet állítani,

nem maradhat el az önzáró differenciál és az állítható kipörgésgátló sem. A vázszerkezetre alumíniumból és szénszálas anyagból készültek az idomok, a targatető két részben kivehető, és a csomagtérben tárolható.

A látszattal ellentétben a Donkervoort újdonsága egészen praktikus is, például csaknem 300 literes csomagtér várja a poggyászokat, a műszerfalon pedig egy iPad mini látja el az infotainment feladatát. Csak száz példányt építenek belőle, és sejtheted, hogy nem lesz olcsó: 240 ezer eurót kérnek érte, ami több mint 90 millió forintnak felel meg.

Ez is érdekelhet:

Most először légzsákot kapott a Morgan sportautója

Más téren is közelebb került a klasszikus roadster a 21. századhoz.

Ennél stílusosabb már nem is lehetne egy Caterham

Egy Caterham már önmagában is végtelenül retró, de ezt a gyártó most megfejelte azzal, hogy a Seven minden apró részletét a hatvanas évek stílusához igazította.

Mustang-motorral rúgja be az ajtót a vadonatúj Cobra

Feltámasztották a Cobrát, és nem elektromos autóként, de nem ám.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés